۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۸

ناتوانی آمریکا در حل بحران ازدحام بنادر

بنادر آمریکا در آستانه عید کریسمس همچنان روز‌های شلوغ و گیج کننده‌ای را سپری می‌کنند و با این شرایط بی‌سر و سامان، کارشناسان و مسئولان پیش بینی می‌کنند بحران ازدحام بنادر در این کشور به سال ۲۰۲۲ نیز کشیده می‌شود.
کد خبر: ۹۱۳۴۵

ناتوانی آمریکا در حل بحران ازدحام بنادر

به گزارش گروه بین‌الملل مانا؛ بر اساس آخرین گزارش گلوبال پورت که در تاریخ ۹ نوامبر منتشر شد ازدحام کانتینر در بنادر آمریکا همچنان به عنوان یک رکورد تا سال ۲۰۲۲ ادامه خواهد یافت.

براساس این گزارش "جاناتان گلد"، معاون فدراسیون ملی خرده فروشی آمریکا (NRF) با انتقاد از بحران ازدحام بنادر در آمریکا گفت: این روز‌ها کارگران بارانداز با حداکثر سرعتی که می‌توانند کشتی‌ها را تخلیه می‌کنند، اما مشکل بزرگ این است که کانتینر‌ها از بنادر به بیرون ارسال نمی‌شود و در انبار‌ها و ترمینال انباشته شده‌اند و جای خالی برای تخلیه کردن سایر کشتی‌های کانتینر‌ی وجود ندارد.

از سوی دیگر ظرفیت راه آهن و کامیون‌ها به اندازۀ کافی پر شده و بنادر با کمبود رانندۀ کامیون مواجه هستند.

وی گفت: این در حالی است که خرده فروشان آمریکایی منتظرند تا مشتریان  فروشگا‌ه‌ها در آستانه عید که مدت زیادی تا آن  زمان باقی نمانده است، با دست خالی به خانه‌های خود نروند.

وی در ادامه یادآور شد: در حال حاضر کانتینر‌های انباشته از کالا در محوطۀ ترمینال‌ها قرار دارند و متأسفانه خرده فروشان آمریکایی اجناسی که در ساحل انباشته شده از طریق آنلاین به  فروش رسانده‌اند، اما نمی‌دانند پاسخ مشتری ها‌ی شاکی را چگونه بدهند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه تا دو روز پیش ۷۰ کشتی همچنان در بنادر لس‌آنجلس و لانگ‌بیچ گزارش شده است، یاد آور شد: این تأخیر در تخلیه برنامۀ ورود کشتی‌ها به تمام بنادر را عقب انداخته و بسیاری شرکت‌ها علی‌رغم اینکه به مکان‌های دیگر تغییر مسیر داد‌ه‌اند، اما همچنان بلاتکلیف باقی مانده‌اند.

گلوبال پورت در ادامه گزارش خود می‌نویسد بن هاکت بنیانگذار Hackett Associates نیز با اشاره به مسائل و مشکلات ازدحام بنادر در  آمریکا از کمبود برق در بنادر گلایه کرده و می‌گوید به نظر نمی‌رسد ازدحام بنادر به این زودی‌ها بهبود یابد و من هم با اکثر مفسران و تحلیلگران هم عقیده هستم که مشکلات تا سال ۲۰۲۲ ادامه خواهد یافت   البته  به شرطی که سویه‌های جدید  کوید ۱۹ دوباره شیوع پیدا نکنند.

گزارش گلوبال پورت حاکی است با توجه به اینکه بحران کووید ۱۹ در سال ۲۰۲۱ نسبت به سال ۲۰۲۰ تا حدودی کنترل شد به همین جهت مشتریان و تجار وارد کننده کالا حجم زیادی از کالا‌ها را از چین خریداری کردند که تمامی آن‌ها به بنادر آمریکایی ارسال شد و در این ارتباط ماه اکتبر ۲۰۲۱ یکی از پنج ماه پر‌تردد ثبت شده در صنعت دریایی آمریکا به شمار می‌رود که از سال ۲۰۲۰ تا کنون بی سابقه بوده است.

در این ارتباط با‌ید گفت که رکورد سالانه مجموع کانتینر‌های وارد شده به بنادر آمریکایی در سال ۲۰۲۱ حدود  ۲۲ میلیون TEU نسبت به سال ۲۰۲۰ بالاتر است.

گلوبال پورت در پایان این گزارش نتیجه گیری کرده است بدون تردید در صورتی‌که تلاش برای تخلیه کانتینر از اسکله‌ها و ترمینال‌ها به مراکز توزیع صورت نگیرد مسلماً قفسه‌های خالی فروشگاه‌ها به اعتراضات شدیدی علیه مسئولان منجر خواهد شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار