۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۴

برگزاری آموزش آنلاین راهنمایان محلی در جزایر لارک، هنگام و بندر خمیر

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان هرمزگان از برگزاری آموزش آنلاین راهنمایان محلی در جزایر لارک، هنگام و بندر خمیر با هدف ارتقای سطح آگاهی و توانمندسازی جوامع محلی برای جذب گردشگر به سواحل خلیج فارس خبر داد.
کد خبر: ۹۱۳۲۰

برگزاری آموزش آنلاین راهنمایان محلی در جزایر لارک، هنگام و بندر خمیر

سهراب بناوند در گفتگو با خبرنگار مانا  از انجام آموزش آنلاین راهنمایان محلی و بلدهای بومی در جزایر لارک و هنگام خبر داد و اظهار داشت: این دوره آموزشی توسط موسسه گردشگری مشق آفرینش و با همکاری دفتر تسهیلات خرد در جزایر لارک و هنگام انجام شد.

مدیر کل اداره میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان هرمزگان، ادامه داد: ‌فراگیران در این دوره با مفاهیم و اصطلاحات میراث فرهنگی و گردشگری، جغرافیای جهانگردی و اکو توریسم، صنایع‌دستی، قوانین و مقررات مربوط به حفظ میراث‌فرهنگی و طبیعی، فنون راهنمای تور، تاریخ و فرهنگ و اقوام استان هرمزگان و آشنا شدند.

به گفته وی، همچنین در پایان دوره به فراگیران گواهینامه آموزشی معتبر با تائید وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اعطا شد.

این مقام مسئول در استان هرمزگان در ادامه گفته‌های خود همچنین به برگزاری دوره آموزشی آنلاین راهنمایان محلی در شهرستان بندر خمیر نیز اشاره کرد و گفت: این دورۀ آموزشی با حمایت شهرداری بندر خمیر و توسط مؤسسه آموزش گردشگری مشق آفرینش برگزار شد.

بناوند، هدف از برگزاری دوره راهنمای محلی در بندر خمیر را ارتقای سطح آگاهی و توانمندسازی جوامع محلی برای جذب گردشگر دانست و افزود: در پایان دوره به فراگیران گواهینامه آموزشی معتبر با تأیید وزارتخانه اعطاء شد.

وی همچنین در ادامه گفته‌های خود به آغاز اولین دوره آموزشی مدیریت تأسیسات گردشگری در هرمزگان، اشاره کرد و بیان داشت: برگزاری این دوره آموزشی به مدت سه ماه ادامه خواهد داشت.

وی یادآور شد: موضوعات آموزشی دورۀ مدیریت تأسیسات گردشگری شامل آشنایی با پذیرش میهمانان و مسافران، آشنایی با مهارت تشریفات و پذیرایی، آشنایی با قوانین و ضوابط تأسیسات گردشگری و آشنایی با فن بیان و بازاریابی است.

مدیر کل اداره میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان هرمزگان، خاطرنشان ساخت: گذراندن دوره مدیریت تأسیسات گردشگری برای متقاضیان دریافت کارت مدیریت انواع تأسیسات گردشگری الزامی است.

وی همچنین یکی دیگر از اقدامات اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در راستای پروژه‌های آموزشی را برگزاری کارگاه آموزشی آنلاین آشنایی با دستورالعمل‌های تور گردانی در دوران کرونا ویژه راهنمایان تور در بندرعباس اعلام کرد و گفت: این کارگاه آموزشی به همت موسسه مشق آفرینش گردشگری و با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و انجمن صنفی راهنمایان تور استان برگزار شد.

مدیر کل اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان هرمزگان با اشاره به اینکه راهنمایان تور جایگاه مهمی در صنعت گردشگری دارند، اذعان داشت: برگزاری کارگاه‌های آموزشی و به روز‌رسانی آموزش بر کیفیت کار راهنمایان تور تأثیر گذاشته و می‌توانند با تکیه بر آموزش و مهارت خود، تور و سفر ایمنی را برای مسافران و گردشگران در دوران کرونا برگزار کنند.

بناوند در ادامه بیانات خود به افتتاح اولین مرکز مشاوره و شتاب‌دهنده کسب‌وکارهای گردشگری پایدار با مشارکت اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و انجمن صنفی مراکز مشاوره و خدمات کارآفرینی استان در بندرعباس اشاره کرد.

به گفته این مقام مسئول در استان هرمزگان، بسیاری از شرکت‌های تازه تاسیس گردشگری، در مراحل اولیه رشد، به مشاوره مدیریتی، بازاریابی، مالی و فناورانه نیازمند هستند و هدف از افتتاح این مرکز برگزاری دوره‌هایی برای کمک همه‌جانبه به آن‌ها است.

مدیر کل اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان هرمزگان، تاکید کرد: مرکز مشاوره و شتاب‌دهنده کسب‌ وکارهای گردشگری پایدار در استان می‌تواند با ارائه مشاوره‌های تخصصی به صاحبان ایده‌های نوآورانه در حوزه گردشگری، صاحبان سرمایه و ایده را در چارچوب طرح‌های نوآورانه و بازار پذیر هدایت کند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار