۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۲

حمله سایبری مجدد به شرکت کشتی‌سازی کره جنوبی

شرکت دوو کره جنوبی حمله احتمالی سایبری به این شرکت و سیستم دفاعی سازنده زیر دریایی‌های با‌لستیک را تایید کرد.
کد خبر: ۹۱۲۸۵

حمله سایبری مجدد به شرکت کشتی‌سازی کره جنوبی
به گزارش گروه بین‌الملل مانا؛ شرکت دوو کره جنوبی اعلام کرد این دومین حمله سایبری به سیستم‌های این شرکت در سال ۲۰۲۱ و سومین حمله در ۱۲ ماه گذشته است.

شرکت دوو با صدور بیانیه‌ای کتبی که از سوی رسانه‌های کره‌ای منتشر شد اعلام کرد: با توجه به اینکه یکی از پیمانکاران دفاعی این شرکت که در زمینۀ ساخت زیر‌دریایی بالستیک فعالیت می‌کند مورد حمله احتمالی قرار گرفته، خوشبختانه هیچ اطلاعات دفاعی و امنیتی در آخرین حمله سایبری به خطر نیفتاده است.

در ادامه این بیانیه آمده است تمامی تلاش خود را برای کشف آنچه اتفاق افتاده انجام می‌دهیم و با تیم تحقیقاتی که تشکیل شده نهایت همکاری را داریم.

یکی از مسئولان این شرکت گفت: مدیران و برنامه ریزان این شرکت از تلاش‌های هکر‌ها بر روی سیستم‌های خود مطلع شده و وضعیت را به مقامات امنیتی گزارش داده‌اند.

وی گفت: در ماه ژوئن ۲۰۲۱ یک حمله سایبری به سیستم‌های این شرکت احساس شد که بلافاصله مقامات امنیتی در جریان قرار گرفتند و احتمال می‌دهیم که این حمله در راستای همان حمله قبلی باشد چرا‌که کارشناسان این شرکت در حال تکمیل زیر‌دریایی هستند که قادر به پرتاب موشک‌های بالستیک است و این شرکت یکی از مشارکت کنندگان کلیدی در سیستم دفاعی و نیروی دریایی کره جنوبی به شمار می‌رود.

وی در پایان گفت: هکر‌ها این بار سیستم‌های خاص شرکت دوو را هدف قرار دادند و هنوز معلوم نیست تلاش آن‌ها برای دستیابی به اطلاعاتِ حساس موفق بوده است یا خیر.

شایان ذکر است در سال ۲۰۱۷ هکر‌هایی که تصور می‌شود اهل کره شمالی باشند ۴۰ هزار سند و ۶۰ طرح دریایی کره جنوبی را هک کرده‌اند و اطلاعات حساسی در ارتباط با ناوشکن‌های ساخت کره جنوبی دریافت کردند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار