۰۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۱

پیشنهاد خواهر خواندگی بنادر رجایی و چابهار با بمبئی

پیشنهاد خواهر خواندگی بنادر رجایی و چابهار با بمبئی
سفیر هند در ایران گفت: دو بندر شهید رجایی و چابهار می‌توانند در قالب تفاهم نامه با بندر بمبئی، خواهرخوانده شوند و در جهت توسعه همکاری‌های دریایی اقدام کنند.
کد خبر: ۹۱۲۵۶
به گزارش مانا،  گددام دارمندرا در بازدید از بندر شهید رجایی، اظهارداشت: ایران و هند به عنوان دو تمدن بزرگ در آسیا از روابط دیرینه تاریخی و اقتصادی برخوردار هستند و مناسبات تجاری و بازرگانی این دو کشور به خصوص از طریق دریا از گذشته های دور تا امروز، استمرار دارد.
سفیر هندوستان، نقش بندر شهید رجایی را در تجارت دریایی منطقه نقشی بی‌بدیل و تاثیرگذار عنوان کرد و گفت: اطمینان داریم که بندر شهید رجایی با برخورداری از موقعیتی استراتژیک می تواند ترانزیت بین‌المللی بین کریدور شمال-جنوب را قوت بخشد.
دارمندرا با اشاره به توسعه تجارت دریابرد بین دو کشور ایران و هندوستان اظهارداشت: در راستای توسعه همکاری های دریایی، هندوستان فعالیت خود را  به ویژه در حوزه کالاى عمومى و جنرال کارگو از مدت ها پیش در بندر چابهار آغاز کرده و کشتی های فله بر حامل گندم و شکر بیشتر در این بندر پهلودهی می شوند.
سفیر کشور هندوستان در ایران با اشاره به موقعیت سیاسی و تجاری ایران و هند و نزدیکی مسیر دریایی بین بندرعباس، چابهار و بندر بمبئی، ابراز داشت: با تعامل بین سایر سفرا در تهران سعی می‌کنیم که این سهم بازار را از کشورهای آسیایی گرفته و از بندرشهید رجایی، چابهار و بمبئی به سمت کریدور شمالی سوق دهیم.
دارمندرا افزود: هند و ایران از لحاظ اقتصادی می‌توانند شرکای استراتژیک در منطقه و حوزه بین‌المللی باشند و ما می‎خواهیم روابط تجاری خود را با ایران هرچه بیشتر استمرار بخشیم.
همچنین علیرضا محمدی کرجی ران؛ مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با تبیین سیاست ها و افق های ترسیم شده در جهت تقویت و تعمیق دیپلماسی دریایی به منظور تعاملات بیشتر با کشورهای همسایه و منطقه عنوان کرد: یافتن نقاط همکاری مشترک و احیای ظرفیت های مغفول مانده و گشودن دروازه های جدید تجارت مورد توجه است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار