۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۵

رونمایی رسمی از کشتی اکتشافی - قطبی

رونمایی رسمی از کشتی اکتشافی - قطبی
سوخت کشتی اکتشافی- قطبی، گاز مایع (LNG) است که به دلیل در دسترس نبودن آن در تمامی مناطق، مخازن سوختی آن با ظرفیت حدود ۴۳۰۰ متر مکعب در کشتی تعبیه شده است؛ به گفته کارشناسان این حجم از سوخت گیری برای کشتی یاد شده فوق‌العاده است.
کد خبر: ۹۱۰۹۷

به گزارش مانا، شرکت کشتی سازی پونانت ، به طور رسمی از جدیدترین کشتی اکتشافی - قطبی خود رونمایی کرد .

کشتی اکتشافی - قطبی به نام لو کماندانت چارکوت (le comandant charcot)‌، ویژگی‌های متعددی دارد‌، که یکی از آنها ایمنی بالای بدنه است‌. این کشتی با حداکثر سرعت ۱۵ گره دریایی می تواند تحول در حوزه تخصصی خود بگذارد‌.

سوخت این کشتی‌، گاز مایع (LNG) است که به دلیل در دسترس نبودن آن در تمامی مناطق‌، مخازن سوختی آن با ظرفیت حدود ۴۳۰۰ متر مکعب در کشتی تعبیه شده است‌؛ به گفته کارشناسان این حجم از سوخت گیری برای کشتی یاد شده فوق‌العاده است‌.

در این میان هرو گاستینل‌؛ مدیرعامل شرکت پونانت از انتقال مسافر به دور‌ترین مناطق قطب‌، با رعایت کامل استاندارد‌های دریانوردی به عنوان هدف اصلی این پروژه یاد کرد .

کشتی لوکماندانت چارکوت در بندر هاور فرانسه‌، جایی که ژان باتیست چارکو‌؛ ماجراجوی فرانسوی (نام کشتی برگرفته از نام او است) سال ها پیش سفر خود را  به قطب آغاز کرده بود ، رو نمایی شد .

ارسال نظرات
آخرین اخبار