۱۴ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۴

تردد ۴۰۴ فروند شناور در بندر خرمشهر

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر از تردد ۴۰۴ فروند شناور زیر یک هزار تن در نیمه نخست امسال در بندر خرمشهر خبر داد.
کد خبر: ۹۱۰۵۰

تردد ۴۰۴ فروند شناور در بندر خرمشهر

به گزارش خبرنار مانا، نورالله اسعدی توضیح داد: تردد شناور‌های باری و تجاری در بندر خرمشهر در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۰ درصد افزایش نشان می‌دهد.

وی از رشد ۱۴۴ درصدی تخلیه کالا‌های عمومی در بندر خرمشهر در مدت یاد شده در مقایسه با مدت مشابه پارسال خبر داد و افزود: در نیمه نخست امسال، ترانزیت خودرو از طریق بندر خرمشهر به کشور‌های آسیای میانه و اقلیم کردستان عراق نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۲ درصد افزایش داشته است.

اسعدی در ادامه افزود: طی این مدت یک میلیون و ۲۹۲ هزار و ۸۶۰ تن کالا در بندر خرمشهر تخلیه و بارگیری شده است.

بندر خرمشهر با برخورداری از ۲۰ پست اسکله، ۲۳۰ هکتار وسعت و با استفاده از پتانسیل منطقه تجاری صنعتی آزاد اروند و بهره‌مندی از مزایا و معافیت‌های منحصر به فرد در منطقه، آمادگی لازم برای ارائه تسهیلات به سرمایه گذاران و خطوط مختلف کشتیرانی را دارا است.

این بندر که بزرگترین بندر تجاری آزاد کشور است در جریان جنگ تحمیلی به اشغال نیرو‌های بعثی عراق درآمد، ولی در سوم خرداد ۱۳۶۱ در عملیات غرورآفرین بیت المقدس توسط رزمندگان اسلام آزاد شد.

عملیات بازسازی این بندر استراتژیک پس از پذیرش قطعنامه ۵۹۸ و پایان جنگ تحمیلی شروع شد. در این بندر پیش از جنگ تحمیلی، ۴.۵ یلیون تن کالا تخلیه و بارگیری می‌شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار