۳۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۹

تکمیل انتقال مکانیزه غلات از اسکله به سیلوی ۱۵۰ هزار تنی بندر امام خمینی

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: مکانیزه‌سازی مسیر انتقال غلات به طول ۱۲۰۰ متر از اسکله تا سیلو‌های ۱۵۰ هزار تنی با هدف تکمیل پایانه ۱۵۰ هزار تنی غلات در مجتمع بندری امام خمینی با پیشرفت ۷۵ درصدی در دست اجرا است.
کد خبر: ۹۰۹۳۴


تکمیل انتقال مکانیزه غلات از اسکله به سیلوی ۱۵۰ هزار تنی بندر امام خمینی
به گزارش خبرنگار مانا، عادل دریس با اشاره به تعهدات سرمایه‌گذار بخش خصوصی برای راه‌اندازی بخش گالری خط انتقال مکانیزه غلات از کشتی به سیلو‌ها گفت: مرحله شمع‌کوبی زیرفونداسیون‌های گالری انتقال به طول ۱۲۰۰ متر به پایان رسیده و به مرحله بتن‌ریزی فونداسیون‌ها و نصب سازه‌های فلزی رسیده است.

وی در ادامه افزود: پروژه احداث انتقال مکانیزه غلات از اسکله به سیلوها، شامل عملیات تخریب آسفالت، شمع‌کوبی به طول ۴۹۰۰ متر، خاک‌برداری، آرماتوربندی و بتن‌ریزی فونداسیون‌ها، تأمین، ساخت و نصب سازه‌های فلزی مسیر به وزن تقریبی ۱۲۵۰ تن می‌باشد که در حال حاضر انجام این پروژه با پیشرفت ۷۵ درصدی همراه بوده است.

دریس در تشریح مزیت‌های بهره‌گیری از مسیر انتقال غلات مکانیزه، بهینه‌سازی و کاهش در هزینه‌های جابه‌جایی غلات با وسایل سنگین، کاهش بار ترافیکی موجود در اسکله و اشتغالزایی مستقیم برای ۱۵۰ نفر ازمهمترین مزیت‌های بهره‌گیری از این امکان عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه سازه‌های فلزی مسیر انتقال غلات در کارگاه ساخت تهیه شده و در اسکله مونتاژ و نصب می‌شود گفت: اجرای سازه‌های فلزی مسیر انتقال تاکنون ۷۵ درصد پیشرفت داشته که پس از تکمیل مراحل مونتاژ سازه‌های فلزی مسیر انتقال، تجهیزات مربوطه نیز نصب خواهد شد.

کل پروژه پایانه مکانیزه غلات ۱۵۰ هزار تنی تاکنون ۶۷ درصد پیشرفت داشته است که در صورت تکمیل و بهره گیری از آن، چهار میلیون تن به ظرفیت مجتمع بندری امام خمینی (ره) در زمینه تخلیه، بارگیری و نگهداری کالا‌های اساسی افزوده می‌شود.

این بندر هم اکنون ظرفیت تخلیه و بارگیری سالانه ۵۰ میلیون کالا‌های نفتی و غیرنفتی را دارد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار