۱۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۰

اجرای طرح پرورش ماهی در قفس برای نخستین بار در خوزستان

مدیرکل شیلات خوزستان از اجرای طرح پرورش ماهی در قفس برای نخستین بار در استان خبر داد.
کد خبر: ۹۰۸۲۰

اجرای طرح پرورش ماهی در قفس برای نخستین بار در خوزستان
فتح الله ابوعلی در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: در چند سال اخیر در زمینه پرورش ماهیان دریایی در استخر‌های خاکی تجربیات خوبی حاصل شده است و در دو سال گذشته شاهد تولید ۲۰۸ تنی ماهیان دریایی در سطح استان بودیم.

وی گفت: طبق برنامه ریزی‌های به عمل آمده در سال جاری مجدداً توسعه ماهیان دریایی، در سطح استخر‌های خاکی از جمله در بندر چوئبده آبادان از سرگرفته می‌شود.

ابوعلی اظهار داشت: امسال برای اولین بار در استان خوزستان، پرورش ماهیان در قفس اجرایی می‌شود و قفس‌ها به دریا فرستاده می‌شوند.

وی با اشاره به چشم انداز رشد و توسعه صنعت آبزی پروری در استان اظهار داشت: در حال حاضر برنامه‌های گسترده‌ای در حوزه پرورش ماهیان در دریا و سواحل خوزستان در حال مطالعه و پیگیری است.

مدیرکل شیلات خوزستان تامین به موقع نهاده‌ها و کنترل قیمت بچه ماهیان دریایی را ضروری دانست و اظهارداشت: این نوسانات شدید برای بهره بردان سردرگمی ایجاد کرده است و باید بازار از این وضعیت خارج شود.

وی با انتقاد از نگاه سازمان حفاظت محیط زیست در خصوص پرورش ماهیان دریایی به ویژه ماهی سی‌باس خاطر‌نشان کرد: این محدودیت و حساسیت‌ها  فعالیت‌های آبزی پروری را با مشکل مواجه کرده است.

به گفته ابوعلی مجوز پرورش ماهی در قفس برای ماهیان بومی صادر شده است.

وی با اشاره به سیاست‌های راهبردی توسعه این بخش مهم از آبزی پروری استان، آمادگی اداره کل شیلات خوزستان را در خصوص همکاری و ارائه هرگونه حمایت لازم به بخش خصوصی متقاضی سرمایه گذاری در حوزه تکثیر و پرورش ماهیان دریایی اعلام کرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار