۰۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۳

راه اندازی نخستین ایستگاه کیسه گیری و بارگیری ریلی غلات در بندر امام خمینی

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان از راه اندازی نخستین ایستگاه تخصصی کیسه‌گیری و بارگیری ریلی غلات با ظرفیت روزانه بیش از یک‌هزار تن در بندر امام خمینی خبر داد.
کد خبر: ۹۰۷۰۸

راه اندازی نخستین ایستگاه کیسه گیری و بارگیری ریلی غلات در بندر امام خمینی

عادل دریس در گفتگو با خبرنگار مانا با اشاره به اهمیت و نقش حمل و نقل ریلی و وضعیت مناسب زیرساخت‌های آن در مجتمع بندری امام خمینی افزود: با ایجاد هماهنگی‌های لازم بین بندر، راه‌آهن و صاحبان کالا و باهدف استفاده بهینه از ظرفیت و مزیت‌های سیستم ریلی، بهره برداری از این ایستگاه در دستور کار قرار گرفت.

وی در تشریح مزیت‌های حاصل از این امکان جدید در بارگیری و حمل غلات بیان داشت: افزایش سرعت حمل و نقل، بهبود کیفیت نگهداری و انتقال کالا و همچنین کاهش قیمت تمام شده کالا به مقاصد مصرف در مقایسه با حمل و نقل جاده‌ای از مهمترین مزیت‌های آن محسوب می‌شوند.

وی با اشاره به بارگیری ۱۶۸ دستگاه واگن از آغاز فعالیت این ایستگاه تخصصی تاکنون اظهار کرد: بیش از هفت هزار تن غلات معادل هفت هزار و ۳۱۵ کیسه بارگیری و از طریق شبکه ریلی به اقصی نقاط کشور حمل شده است.

بندر امام خمینی (ره) نخستین بندر ریل پایه کشور است که از زیرساخت مهیای ریلی از جمله ۱۲۰ کیلومتر راه آهن داخلی و ایستگاه‌های متنوع حمل ریلی برخوردار است.

هم اکنون حدود ۳.۳ میلیون تُن نهاده‌های دامی و غلات در بندر امام خمینی رسوب شده که در به وسیله شبکه ریلی و ناوگان حمل ونقل ریلی در حال حمل به نقاط مختلف کشور است.

بندر امام خمینی بزرگترین بندر راهبردی و عملیاتی جمهوری اسلامی ایران پس از بندر شهید رجایی در استان هرمزگان است.

این بندر ظرفیت تخلیه و بارگیری سالانه ۵۰ میلیون تن کالا‌های نفتی و غیرنفتی را دارد.

حدود ۸۵ درصد حجم کالا‌های اساسی (فله‌ای) مورد نیاز کشور از طریق بندر امام خمینی وارد کشور می‌شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار