mana.ir

کد خبر: ۹۰۵۷۸ |
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۵ - ۱۸ مرداد ۱۴۰۰

افزایش ۶۵ درصدی نرخ فولاد چین قیمت کشتی‌های کره‌ای را بالا برد

سه کشتی ساز کره‌ای اعلام کردند به علت افزایش قیمت فولاد از سوی چین مجبورند نسبت به افزایش قیمت‌های ساخت کشتی اقدام کنند این درحالی است که بر سر قیمت ساخت با مشتریان توافق شده است.

افزایش ۶۵ درصدی نرخ فولاد چین قیمت کشتی‌های کره‌ای را بالا برد
 
به گزارش گروه بین‌الملل مانا؛ کشور چین اخیراً با افزایش ۶۵ درصدی قیمت فولاد از ۴۵۰ دلار در هر تن به  ۷۵۰ دلار کشتی سازان کره‌ای را در مقابل چالش‌های جدیدی قرار داده است. به گونه‌ای که مدیران آنان اعلام کردند علی‌رغم میل باطنی بالاجبار باید برای جلوگیری از زیان و خسارت نسبت به افزایش قیمت ساخت کشتی اقدام کنند.

بر اساس این گزارش صنایع سنگین سامسونگ اعلام کرده در سه ماهه اول سال جاری میلادی ۳۸۰ میلیون دلار و هیوندای ۷۸۰ میلیون دلار ضرر کرده‌اند و در این میان کشتی‌سازی دوو DSME نیز اگرچه با زیان مواجه شده، اما هنوز نتایج گزارش خود را منتشر نکرده است.

کشتی‌سازان کره‌ای در حالی با ضرر مواجه شده‌اند که اهداف ساخت و فروش خود را در شش ماه اول ۲۰۲۱ محقق کرد‌ه‌اند و حتی صنایع سنگین هیوندای از هدف سالانه خود نیز فراتر رفته است.

با افزایش قیمت و دریافت سفارشات با نرخ‌های جدید  ممکن است شرکت‌های کره‌ای حاشیه سود خود را افزایش دهند.

در پایان این گزارش آمده است از آنجا که سه کشتی‌ساز بزرگ حجم عظیمی از فولاد مصرفی را از چین  تامین می‌کنند به همین جهت آنان هدفی جز افزایش قیمت ساخت کشتی ندارند این درحالی است که اکثر قیمت‌ها با مشتری بیش از این منعقد شده و بازنگری در آن‌ها بدون چالش نخواهد بود.

به گزارش گروه بین‌الملل مانا؛ کشور چین اخیراً با افزایش ۶۵ درصدی قیمت فولاد از ۴۵۰ دلار در هر تن به  ۷۵۰ دلار کشتی سازان کره‌ای را در مقابل چالش‌های جدیدی قرار داده است. به گونه‌ای که مدیران آنان اعلام کردند علی‌رغم میل باطنی بالاجبار باید برای جلوگیری از زیان و خسارت نسبت به افزایش قیمت ساخت کشتی اقدام کنند.

بر اساس این گزارش صنایع سنگین سامسونگ اعلام کرده در سه ماهه اول سال جاری میلادی ۳۸۰ میلیون دلار و هیوندای ۷۸۰ میلیون دلار ضرر کرده‌اند و در این میان کشتی‌سازی دوو DSME نیز اگرچه با زیان مواجه شده، اما هنوز نتایج گزارش خود را منتشر نکرده است.

کشتی‌سازان کره‌ای در حالی با ضرر مواجه شده‌اند که اهداف ساخت و فروش خود را در شش ماه اول ۲۰۲۱ محقق کرد‌ه‌اند و حتی صنایع سنگین هیوندای از هدف سالانه خود نیز فراتر رفته است.

با افزایش قیمت و دریافت سفارشات با نرخ‌های جدید  ممکن است شرکت‌های کره‌ای حاشیه سود خود را افزایش دهند.

در پایان این گزارش آمده است از آنجا که سه کشتی‌ساز بزرگ حجم عظیمی از فولاد مصرفی را از چین  تامین می‌کنند به همین جهت آنان هدفی جز افزایش قیمت ساخت کشتی ندارند این درحالی است که اکثر قیمت‌ها با مشتری بیش از این منعقد شده و بازنگری در آن‌ها بدون چالش نخواهد بود.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربیننده ها
آخرین اخبار
پرطرفدارترین