۰۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۴

افزایش بی‌سابقه قیمت و اجاره کشتی‌های کانتینری نو و دست دوم در نیمه اول ۲۰۲۱

میزان سفارش، قیمت، اجاره بها و خرید و فروش کشتی‌های نو و دست دوم کانتینری در نیمه اول سال ۲۰۲۱ با افزایش باور نکردنی روبه‌رو شده که تا کنون سابقه نداشت.
کد خبر: ۹۰۴۸۲
افزایش بی‌سابقه قیمت و اجاره کشتی‌های کانتینری نو و دست دوم در نیمه اول ۲۰۲۱
به گزارش گروه بین‌الملل مانا؛ "اولیویا واتکینز" سرپرست تحلیلگران مؤسسه VesselsValue به تحلیل فعالیت‌های حمل ونقل کانتینری در نیمه اول سال ۲۰۲۱ پرداخت و گفت: در نیمه اول سال ۲۰۲۱، تعداد ۲۸۶ کشتی کانتینری جدید سفارش داده شده که در مقایسه با مدت مشابه سال ۲۰۲۰ رشد باور نکردنی ۷۹۰ درصدی دارد.

وی در ادامه افزود: بازار خرید و فروش کشتی‌های کانتینری دست دوم نیز به شدت داغ بود و در نیمه اول سال ۲۰۲۱ نسبت به سال ۲۰۲۰ بیش از ۷۸۰ درصد افزایش یافته است.

بر اساس این گزارش کشتی‌ها‌ی کانتینری پاناماکس کلاسیک با بیشترین  قیمت مواجه بودند و ارزش دو برابری پیدا کردند به گونه‌ای که یک کشتی کانتینری پاناماکس ۱۵ ساله که ۲۰ میلیون دلار قیمت داشت امروزه به ۴۸ میلیون دلار رسیده است.

از سوی دیگر نرخ اجاره کشتی‌ها‌ی کانتینری به شدت افزایش یافته به گونه‌ای که قبلاً نرخ روزانه اجاره ۱۹ هزار دلار بوده امروزه  تا ۴۵ هزار دلار در نوسان است.

به گفتۀ وی در این مدت شرکت‌های Seaspan با سفارش ۴۰ کشتی، EVERGREEN  با ۲۲ کشتی، CMA CGM  با ۲۲ کشتی و وان‌های با ۴۱ کشتی  و HMM با ۱۲ کشتی بیشترین سفارشات را در نیمه اول سال ثبت کرده اند.

 وی در پایان خاطر نشان ساخت قیمت سفارش ساخت کشتی‌های جدید کانتینری نیز افزایش یافته است و بر اساس میزان teu بالا رفته و هر فروند کشتی بین ۵۰ تا  ۷۰  میلیون دلار سفارش داده می‌شود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار