۰۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۶

هجوم گردشگران تهرانی به سواحل مازندران در تعطیلات اخیر/ تعداد غرق شدگان به ۴۱ نفر رسید

دبیر ستاد ساماندهی سواحل استان مازندران از هجوم گردشگران تهرانی به سواحل مازندران طی تعطیلات اخیر خبر داد و بیان داشت: طی این ایام شش نفر در آب‌های دریای مازندران غرق شدند که با این تعداد، آمار غرق شدگان به ۴۱ نفر افزایش یافت.
کد خبر: ۹۰۴۶۹
هجوم گردشگران تهرانی به سواحل مازندران در تعطیلات اخیر/ تعداد غرق شدگان به ۴۱ نفر رسید
 
علی رجبی در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: علی‌رغم تمهیدات در نظر گرفته شده برای جلوگیری از ورود گردشگران به استان مازندران و نیز جلوگیری از ورود آن‌ها به سواحل و شنا کردن، شاهد هجوم موج گردشگران تهرانی به سواحل مازندران بودیم.

دبیر ستاد ساماندهی سواحل استان مازندران، ادامه داد: کنترل ۴۷۸ کیلومتر ساحل مازندران برای جلوگیری از عدم ورود گردشگران به ساحل به نیروی فوق‌العاده زیادی نیاز دارد و فقط بستن جاده‌های منتهی به ساحل برای کنترل این امر امکان پذیر نخواهد بود.

وی با اشاره به اینکه در چهار روز تعطیلات اخیر شش نفر در آب‌های دریای خزر دچار غرق شدگی شدند، بیان داشت: با این تعداد، آمار غرق شدگی‌های دریای خزر به ۴۱ نفر افزایش یافت.

رجبی مهمترین دلیل این افزایش را به تعطیلی شناگاه‌ها به دلیل شیوع کرونا و به دنبال آن هجوم گردشگران به مناطق خطرآفرین و ناسالم برای شنا، مرتبط دانست.

این مقام مسئول در استان مازندران به حضور انبوه گردشگران در نوار ساحلی مازندران با وجود شرایط قرمز کرونایی اشاره کرد و اظهار داشت: کنترل این حجم انبوه از گردشگران از عهده تعداد محدود ناجیان غریق مستقر در سواحل خارج است.

وی از مردم خواست تا به طور جدی از شنا کردن در دریا خودداری کنند چرا‌که علاوه بر اینکه توسط بیماری مورد تهدید بیشتری قرار می‌گیرند از سوی دیگر شرایط نامناسب دریا و توفانی بودن آن، موجبات مرگ آن‌ها را فراهم خواهد کرد.

رجبی ساعات حضور ناجیان غریق را هشت صبح تا هشت شب اعلام کرد و اظهار داشت: متاسفانه در خارج از این ساعات شاهد حضور مردم در دریا برای شنا هستیم که همین امر باعث شده جان تعداد  زیادی از هموطنانمان گرفته شود.

دبیر ستاد ساماندهی سواحل استان مازندران با تاکید بر ضرورت شنای گردشگران در نقاطی که ناجیان غریق حضور دارند و عدم شنای شبانه، خاطرنشان کرد: امیدواریم با افزایش تبلیغات و اطلاع‌رسانی و نیز فرهنگ‌سازی، مردم از شنا کردن در مناطق خطرآفرین خودداری کنند.

مدیر‌کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران، تصریح کرد: در این چند روزه تمام مسئولان استانی اعم از نیروی انتظامی، هلال احمر، استانداری و ناجیان غریق در سواحل استقرار داشتند تا بتوانند به امور امداد و نجات گردشگران رسیدگی کنند.

رجبی خاطرنشان ساخت: همچنین در این چند روز، تعداد زیادی از گردشگران نیز از خطر حتمی مرگ و غرق شدگی توسط ناجیان غریق نجات داده شدند.

وی با اشاره به حضور تعداد انبوهی از گردشگران در استان مازندران، بیان داشت: با توجه به تعطیلات پیش رو در هفتۀ جاری، انتظار می‌رود باز هم شاهد افزایش چشمگیر ورود گردشگران تهرانی به استان مازندران باشیم.

به گفتۀ این مقام مسئول در استان مازندران، با توجه به شرایط قرمز کرونایی در دو استان تهران و مازندران، مردم باید از سفر کردن پرهیز کرده و به مازندران وارد نشوند، در صورت ورود نیز برای شنا کردن در ساحل اقدام نکنند.

رجبی اذعان داشت: امسال ۹۰۰ نفر ناجی غریق در طول ۷۲۰ کیلومتر نوار ساحلی استان مازندران و در ۳۷۲ نقطه حادثه خیز استقرار یافته‌اند تا از ورود موج عظیم گردشگران به دریا جهت شنا جلو‌گیری کنند.

دبیر ستاد ساماندهی سواحل استان مازندران با اشاره به فعالیت ۲۸ طرح ساماندهی دریا در نوار ساحلی استان بیان داشت: شناگاه‌های این طرح‌های ساماندهی دریا از دهم تیرماه با قرمز شدن شرایط کرونایی مجدد تعطیل شده‌اند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار