۲۸ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۳

بسته پیشنهادی جاه‌ طلبانه اتحادیۀ اروپا برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای در بنادر

اتحادیۀ اروپا با ارائه بسته پیشنهادی جاه طلبانه از تمامی بنادر اروپایی خواست به تحقق اهداف قانون انتشار گاز‌های گلخانه‌ای در بنادر کمک کنند. این در حالی است که نمایندگان بنادر اعلام کردند بدون بودجه و حمایت‌های دولت اجرای آن امکان‌پذیر نیست.
کد خبر: ۹۰۴۳۴
بسته پیشنهادی جاه‌ طلبانه اتحادیۀ اروپا برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای در بنادر
 
به گزارش گروه بین‌الملل مانا؛ سازمان بنادر دریایی اروپا ESPO به عنوان نمایندۀ انجمن‌های ۲۲ کشور عضو اتحادیۀ اروپا اعلام کرد اتحادیۀ اروپا پیشنهادی را تحت عنوان دستیابی به اهداف قانون تغییرات اقلیمی و کاهش گاز‌های گلخانه‌ای بدون پشتوانه مالی ارائه داده که قرار است اهداف قانون سازمان بین‌المللی دریانوردی در سال‌های ۲۰۳۰ و ۲۰۵۰  را محقق سازد.

"Isabelle Ryckbost" دبیرکل ESPO در این ارتباط گفت: تمامی موارد برای تحقق اهداف سبز آب و هوایی و محیط زیستی مهیا است، اما بنادر برای اجرای طرح‌های جاه طلبانه و بلندپروازانه نیاز به حمایت مالی دولت‌ها دارند و نمی‌توان بنادر را در این راه تنها گذاشت.

وی افزود: سازمان بنادر دریایی اروپا ضمن استقبال از این طرح باید زیرساخت‌های لازم برای سوخت‌های جایگزین را آماده کرده و یک سیاست کارآمد و منسجم در این ارتباط  بوجود آورد تا از پرداخت هزینه‌های اضافی پرهیز شود، اما متاسفانه در این بسته فقط به کلیات اشاره شده و راهکار‌های سرمایه گذاری  پیش‌بینی نشده است.

وی در ادامه افزود: اگر بخواهیم برای اجرای این برنامه با عنوان ۵۵ پیشنهاد با دید مثبت نگاه کنیم باید سرمایه گذاری‌های خود را برای ۵۰ سال آینده تنظیم کنیم. به همین جهت از اتحادیۀ اروپا می‌خواهیم بودجۀ لازم را برای حمایت از این طرح اختصاص دهد چرا‌که بسته تنها با اعلام عمومی مفید فایده نخواهد بود بلکه با پشتیبانی از سوی کشور‌ها می‌تواند قابل اجرا باشد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار