۲۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۹

کانال سوئز به بالاترین درآمد در طول تاریخ تاسیس خود دست یافت

کانال سوئز علی‌رغم بحران انسداد و تداوم شیوع ویروس کرونا به بالاترین رقم درآمد در طول تاریخ تاسیس خود یعنی ۵.۸۴ میلیارد دلار دست یافت.
کد خبر: ۹۰۳۶۸
کانال سوئز به بالاترین درآمد در طول تاریخ تاسیس خود دست یافت
 
به گزارش گروه بین‌الملل مانا؛ ۶۷۶۳ کشتی در شش ماهه اول سال ۲۰۲۱ از کانال سوئز عبور کردند که نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۰ افزایش قابل توجهی نشان می‌دهد همچنین درآمد این کانال در یک سال گذشته به ۵.۸۴ میلیارد دلار رسید که در نوع خود یک رکورد محسوب می‌شود.

مدیریت کانال سوئز اعلام کرد با وجود بحران ناشی از ویروس کرونا انسداد این کانال به مدت یک هفته درآمد این کانال از ژوئن سال ۲۰۲۰ تا ژوئن سال ۲۰۲۱ با ۵.۸۴ میلیارد دلار به بالاترین درآمد در طول تاریخ دست یافت.

بر اساس این گزارش "اسامه ربیع" رئیس اداره کانال سوئز در این زمینه گفت: اگرچه انسداد یک هفته‌ای کانال سوئز علاوه بر وارد کردن خسارت ۱۵ میلیون دلاری در روز به کانال سوئز، تجارت دریایی را مختل کرد  و افکار عمومی نسبت به عملکرد این کانال جلب شد و نوعی دیدگاه منفی در جامعه دریایی بوجود آمد، اما خوشبختانه رکورد سود‌آوری ۵.۸۴ میلیارد دلاری این کانال نشان می‌دهد که محبوبیت بین جامعۀ دریایی همچنان به چشم می‌خورد.

وی با اشاره به اینکه توافق اصولی بر سر کشتی Ever Given نوعی موفقیت برای مدیریت این کانال محسوب می‌شود یادآور شد: انسداد یک هفته‌ای کانال، تجربیات و درس‌های زیادی به ما آموخت تا از این پس به منظور جلوگیری از چنین رویداد‌هایی با چشم باز عمل کنیم.

"اسامه ربیع" در ادامه ضمن بیان این مطلب که کانال سوئز یک شریان حیاتی از آسیا به اروپا است، خاطر نشان ساخت: ۱۰ درصد تجارت جهانی از طریق این کانال حمل می‌شود و در‌آمد آن برای اقتصاد مصر بسیار حیاتی است.

وی در پایان یاد‌آور شد: ۱۹هزار کشتی در سال ۲۰۲۰ از کانال سوئز عبور کرده که به طور متوسط بیش از ۵۰ کشتی در روز است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار