۲۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۳

خیز کره جنوبی برای تولید و صادرات موتورهای هیدروژنی کشتی

کره جنوبی به منظور تولید و صادرات موتور‌آلات کشتی با سوخت هیدروژن همچنین ورود به بازار کشتی‌های سبز خیز برداشته است.
کد خبر: ۹۰۳۵۰
خیز کره جنوبی برای تولید و صادرات موتورهای هیدروژنی کشتی
به گزارش گروه بین‌الملل مانا؛ شرکت هیوندای کره جنوبی به منظور تجاری سازی سیستم‌های سوختی هیدروژنی کشتی‌ها با شرکت خدمات مجازی هیوندای تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند تا با حمایت دولت و مشارکت شرکت‌های داخلی بتواند در ساخت موتور و کشتی‌های سبز پیشگام شود.

"Saehoon Kim" معاون اجرایی و رئیس مرکز سلول سوختی گروه هیوندای موتور در زمینۀ ورود کره جنوبی به تولید موتور‌آلات با سوخت هیدروژن با عنوان پروژه ملی، گفت: گروه هیوندای موتور تصمیم گرفته به منظور تصاحب بازار کشتی‌های سبز و حفاظت از محیط زیست به توسعه سیستم‌های پیشرانه هیدروژنی برای استفاده در کشتی‌ها ورود کند.

در این ارتباط درصددیم نسل جدیدی از کشتی‌ها را با سوخت‌های هیدروژنی و کربن صفر درصد بسازیم، این کار با مشارکت این شرکت و خدمات جهانی هیوندای (MOU) همچنین چند شرکت بزرگ داخلی انجام می‌شود.

هیوندای ضمن اینکه موتور‌های هیدروژنی را تولید می‌کند پشتیبانی فنّی آن را برعهده دارد و با استفاده از فنّاوری‌های جدید به این  کار دست می‌زند که تا کنون در جهان کم سابقه است.

"Saehoon Kim" در ادامه گفت: این شرکت در نیمۀ دوم سال ۲۰۲۲ تولیدات خود را به صورت آزمایشی به جهانیان معرفی می‌کند و ابتدا از کشتی‌های کوچک شروع کرده و به کشتی‌های بزرگ خواهد رسید. این موتور‌ها توسط مؤسسه رده بندی KR مورد تایید قرار خواهد گرفت.

وی در ادامه گفت: برای توسعه سیستم‌‌های سلول سوختی هیدروژن در کشتی‌ها از متخصصین و فنّاوری‌های مربوط به خودروسازی نیز استفاده خواهیم کرد.

وی در پایان خاطر نشان ساخت: برای اجرای این پروژه چهار شرکت ملی با هیوندای موتور همکاری خواهند کرد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار