۱۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۰

تولید انرژی خورشیدی و بادی توسط ژاپن برای استفاده در کشتی‌ها

ژاپن با همکاری تولید‌کنندگان دریایی در حال توسعه سیستم‌های یکپارچه خورشیدی و بادی برای استفاده در رانش کشتی‌های تجاری است.
کد خبر: ۹۰۳۰۹

تولید انرژی خورشیدی و بادی توسط ژاپن برای استفاده در کشتی‌ها

به گزارش گروه بین‌الملل مانا؛ "Greg Atkinson" مدیر ارشد فنّاوری Eco Marine Power) EMP) در این زمینه گفت: مطالعه برای دستیابی به فنّاوری استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر در کشتی‌های تجاری از سال ۲۰۱۰ آغاز شده و در حال حاضر به تحقیقات و پژوهش‌های بسیاری در این زمینه دست یافته‌ایم تا با استفاده از نوعی پیشرانه تکمیلی خورشیدی و انرژیِ بادی منبع نیروی حرکتی کشتی‌ها را تامین کنیم که در این میان سیستم‌های الکترونیکی نیز به کمک بادبان‌ها و انرژی خورشیدی خواهند آمد.

وی تاکید کرد: تحقیقات EMP نشان می‌دهد در این ارتباط چند دستگاه نوآورانه باید برای تأمین انرژی‌های تجدید‌پذیر در کشتی نصب شود که همه آن‌ها توسط محققان ژاپنی ثبت شده است.

وی خاطر‌نشان ساخت: این تحقیقات به ما نشان داده که می‌توان ضمن استفاده از انرژی به صرفه‌جویی بیشتر آن نیز اقدام کرد. از سال ۲۰۱۰ تاکنون کشتی‌های اقیانوس‌پیمای زیادی شامل فله‌برها، تانکرها، کانتینربر‌ها و شناور‌های رو- رو مورد مطاله و بررسی قرار گرفته‌اند و پاسخ‌های مثبتی به منظور بهینه سازی مصرف انرژی دریافت کرده‌ایم.

در مرحله اول اجرای کامل برنامۀ تأمین سوخت از طریق بادبان‌ها و انرژی خورشیدی را از اوایل سال ۲۰۲۲ آغاز خواهیم کرد و در این ارتباط EMP تفاهم نامه همکاری با یک مالک بزرگ کشتی امضا کرده است تا سیستم‌ها به طور آزمایشی بر روی آن نصب شود.

به گفتۀ وی در ماه می ۲۰۲۱ مؤسسه ClassNK طرح تلفیق سیستم‌های بادبان‌ها و صفحات خورشیدی را تایید کرد و استفاده از این نوع انرژی را به عنوان نقطۀ قوتی برای حمل و نقل دریایی بیان کرد.

وی در پایان گفت: در این پروژه ضمن افزودن تجهیزات به منظور مصرف کم و بهینه در کشتی به دنبال سیستم‌های روغنکاری با استفاده از انرژی تجدید پذیر و هوش مصنوعی هستیم.
ارسال نظرات
آخرین اخبار