روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۱۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۲

استقرار ۴۵۰ ناجی غریق در مناطق خطر آفرین گیلان

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان از استقرار ۴۵۰ نفر ناجی غریق در مناطق خطرآفرین استان گیلان خبر داد.
کد خبر: ۹۰۳۰۳
استقرار ۴۵۰ ناجی غریق در مناطق خطر آفرین گیلان
 
سیامک حیدری در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: همانگونه که پیش از این نیز اعلام شده بود، فعالیت تمام طرح‌های ساماندهی دریای استان گیلان به دلیل شیوع کرونا در تابستان ۱۴۰۰ تعطیل است.

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان، ادامه داد: با این وجود مالکان طرح‌های ساماندهی دریا موظف به استقرار تعدادی ناجی در طرح‌ها برای جلوگیری از ورود گردشگران به دریا و یا نجات احتمالی غرق شدگان هستند.

وی با اشاره به وجود ۳۴ طرح سالم سازی در نوار ساحلی استان گیلان و  ۹ شهرستان ساحلی این استان، اذعان داشت: گردشگران با ورود به این طرح‌ها می‌توانند از سایر خدمات این طرح‌ها به جز شناگاه استفاده کنند.

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان اعلام کرد: در سال‌های گذشته شاهد ارائه خدمات به گردشگران ورودی به سواحل استان گیلان توسط ۸۰ شناگاه بانوان و آقایان بوده‌ایم.

وی همچنین به وجود ۳۰۰ نقطه حادثه خیر و خطرآفرین در نوار ساحلی استان گیلان به وسعت ۱۵۰ کیلومتر خبر داد و اظهار داشت: متأسفانه برخی گردشگران بدون اطلاع از خطرات جدی شنا در این سواحل، در این مناطق نسبت به شنا کردن اقدام می‌کنند.

این مقام مسئول در استانداری گیلان همچنین از استقرار ۴۵۰ نفر ناجی غریق در مناطق خطرآفرین استان گیلان خبر داد و بیان داشت: با توجه به گستردگی نوار ساحلی استان، احتمال ورود گردشگران به دریا وجود دارد که امیدواریم با استقرار این میزان ناجی از ورود گردشگران به دریا جلوگیری شود.

حیدری با اشاره به افزایش احتمال شیوع کرونا برای گردشگرانی که در آب‌های ساحلی اقدام به شنا می‌کنند، از گردشگران خواست به صورت جدی از شنا کردن در آب‌های استان گیلان به ویژه حضور در مناطق خطرآفرین جهت شنا خودداری کنند.

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان، یادآور شد: همچنین متاسفانه بخشی از آمار غرق شدگان دریا هر ساله به افراد بومی تعلق دارد که امیدواریم بومیان منطقه با آگاهی به وضعیت موجود و خطرات احتمالی از شنا کردن در دریا خودداری کنند.

وی در ادامه گفته‌های خود به کاهش غرق شدگی‌ها طی سال‌های اخیر اشاره کرد و گفت: غرق شدگی در سال ۹۹ در مقایسه با تابستان ۹۸ با کاهش ۳۴ درصدی و در مقایسه با تابستان ۹۷ با کاهش ۳۸ درصدی همراه بوده است.

حیدری مهمترین دلیل کاهش غرق شدگی‌ها را اقدام هماهنگ از سوی ستاد ساماندهی سواحل کشور و استان و تکمیل تجهیزات نجات و غریق و افزایش ناجیان غریق طی سال‌های اخیر اعلام کرد.

این مقام مسئول در استانداری گیلان، تاکید کرد: امیدواریم با افزایش اقدامات فرهنگی در فضای مجازی در خصوص جلوگیری از شنای گردشگران در خارج از طرح‌های ساماندهی، طی سال‌های آینده شاهد رسیدن رقم غرق شدگان به صفر باشیم.
ارسال نظرات
آخرین اخبار