۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۲

رکوردزنی سود حاشیه عملیاتی در صنعت کشتیرانی

رکوردزنی سود حاشیه عملیاتی در صنعت کشتیرانی
۱۰ خط کشتیرانی کانتینری برتر دنیا به جز کشتیرانی MSC سوئیس، حاشیه سود عملیاتی ۳۸ درصدی را در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۱، کسب کردند.
کد خبر: ۹۰۰۹۴
به گزارش گروه بین‌الملل مانا؛ آلفالاینر با اشاره به اینکه حاشیه سود عملیاتی برای صنعت کانتینری به ۳۸ درصد در سه ماه نخست سال ۲۰۲۱ رسید، نوشت: از سال ۲۰۰۸ به این طرف، بالاترین سود حاشیه عملیاتی صنعت کانتینری ۱۶ درصد در سال ۲۰۱۰ بوده است که با رسیدن به ۳۸ درصد در سه ماه نخست سال جاری، رکورد جدیدی را به ثبت رساند.

این گزارش ادامه داد: پنج خط از ۱۰ خط کشتیرانی کانتینری برتر، درآمد بیشتری را در سه ماه نخست ۲۰۲۱ نسبت به کل سال ۲۰۲۰ تجربه کردند. سود قبل از بهره و مالیات (EBIT) و سود خالص خطوط کشتیرانی‌های آسیایی شامل مرچنت هیوندایی کره جنوبی، یانگ مینگ، ون‌های و اورگرین تایوان در سه ماه نخست ۲۰۲۱ از کل درآمد ۲۰۲۰ پا را فراتر گذاشت. همچنین کشتیرانی CMA CGM  فرانسه، سود خالص دو میلیارد و صد میلیون دلاری را برای سه ماهه نخست ۲۰۲۱ گزارش داد که نسبت به سود خالص تنها ۴۸ میلیون دلار سال ۲۰۲۰، روند صعودی قابل توجهی را نشان می‌دهد.

در ادامه این گزارش آمده است: کشتیرانی MSC سوئیس ظرفیت ناوگان خود را ۴.۱ درصد افزایش داده است، طی هفته گذشته سه کشتی کانتینربر با مجموع ظرفیت ۱۹ هزار و ۱۸۳ TEU به این ناوگان پیوستند. درحال حاضر، کشتیرانی مذکور ۶۰۴ فروند کشتی کانتینربر با مجموع ظرفیت ۴,۰۱۵,۶۷۴ را در اختیار دارد. از سویی کشتیرانی مرسک ناوگان خود را افزایش نداده است و در حال حاضر با تعداد ۷۰۹ فروند کشتی کانتینربر و مجموع ظرفیت ۴,۱۲۱,۶۷۴ در حال فعالیت است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار