۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۴

چه خطراتی در سال ۲۰۲۱ تجارت دریایی را تهدید می‌کند؟

اختلال در کسب و کار، ادامۀ شیوع کرونا و رویداد‌های سایبری سه خطر عمده تجارت دریایی در سال ۲۰۲۱ محسوب می‌شود و در واقع ادامه روند حاصله در سال ۲۰۲۰ می‌باشد.
کد خبر: ۹۰۰۷۱
چه خطراتی در سال ۲۰۲۱ تجارت دریایی را تهدید می‌کند
 
به گزارش گروه بین‌الملل مانا؛ بر اساس تحقیقی که Allianz Global Corporate & Specialty توسط ۲۷۰۰ کارشناس مدیریت ریسک از ۹۲ کشور به عمل آورده خطرات متعددی ممکن است در سال جاری میلادی تجارت دریایی را تهدید کند که از جمله آن‌ها خطرات ناشی از کووید ۱۹ با ۴۱ درصد و خطرات سایبری با ۴۰.۳ درصد و احتمال اختلال در کسب و کار دریایی با ۱۸.۷ درصد از جمله خطراتی هستند که کارشناسان در تجزیه و تحلیل داده‌های دریافتی به آن دست یافتند.

بر اساس این گزارش این تحقیق بر روی شرکت‌های بزرگ، کوچک و متوسط متمرکز بوده و از پاسخ دهندگان خواسته شده تا در زمینۀ حیطۀ کاری خود نظراتشان را ارائه دهند.

در این گزارش آمده است قبل از همه‌گیری ویروس کرونا وقفه در تجارت دریایی بار‌ها اتفاق افتاده بود. اما خطرات ناشی از آن به اندازه شیوع کرونا نبود. اما در سال ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ خطرات ناشی از کووید ۱۹ و ریسک سایبری، تجارت دریایی را بیش از پیش تهدید می‌کند چراکه گویی توقفی برای آن نمی‌توان متصور بود.

در ادامۀ این گزارش آمده است هنگامی که از پرسش دهندگان سوأل شد که تغییرات ناشی از همه‌گیری کرونا در کدام بخش بیشترین تأثیر را داشته است به شتاب دست اندر‌کاران حمل و نقل دریایی به دیجیتالی شدن اشاره کردند و در ادامه محدودیت‌های سفرهای تجاری و افزایش خطر سایبری را از پیامد‌های منفی آن برشمردند.

تعدادی از پاسخ دهندگان اعلام کردند تحولات تجارت دریایی بیشتر از اینکه از جنبه سیاسی و خشونت‌های دزدان دریایی تهدید شود از شیوع  کرونا و ریسک‌های سایبری تهدید می‌شود.

این گزارش حاکی است علاوه بر شیوع بیماری کرونا موضوع برگزیت انگلیس و بسته شدن مرز‌های این کشور نیز در سال ۲۰۲۰ به  وقفه  در تجارت دریایی دامن زد.

در پایان گزارش آمده است عواقب همه‌گیری کرونا نه تنها در سال ۲۰۲۱ بلکه در سال‎های آینده نیز خطرات اختلال در تجارت دریایی را بیشتر خواهد کرد، حتی اگر واکسیناسیون در همه کشور‌ها انجام شود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار