۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۱

اعتراض دست اندرکاران سوخت LNG به گزارش بانک جهانی

در پی انتشار گزارش بانک جهانی مبنی بر اینکه گاز LNG کربن زدایی محدودی دارد ائتلاف صنعت گاز (SEA-LNG) ضمن اعتراض شدید به گزارش، کارشناسان بانک جهانی را به نتیجه گیری اشتباه و غیر واقعی بودن گزارش متهم کردند.
کد خبر: ۸۹۷۰۶
اعتراض دست اندرکاران سوخت LNG به گزارش بانک جهانی
 
به گزارش گروه بین‌الملل مانا، در بیانیه‌ای  که از سوی این ائتلاف منتشر شده آمده است گزارش اخیر بانک جهانی متاسفانه نوآوری مربوط به سوخت LNG و میزان کربن زدایی آن نادیده گرفته است و کارشناسان به نتیجه گیری اشتباه  خود دست یافته‌اند.

"پیتر کلر" مدیر‌عامل ائتلاف (SEA-LNG) گفت: تصمیم گیری اشتباه و نادیده گرفتن ظرفیت‌های واقعی گاز LNG و همچنین استناد به سوخت‌های جایگزین که هنوز آزمون خود را پس نداده‌اند، به سختی قابل تحمل است و به نظر می‌رسد که کارشناسان در این زمینه باید در گزارش‌های خود تجدید نظر کنند.

وی در ادامه گفت: بانک جهانی در گزارش خود به سوخت آمونیاک سبز و هیدروژن به عنوان سوخت‌های مناسب اشاره کردند بدون اینکه به چالش‌های مرتبط با این سوخت‌ها بپردازند.

وی در پایان گفت: پیشنهاد می‌کنیم کارشناسان بانک جهانی دوباره به تحقیق قابل توجهی همچنین آزمایش‌های عملیاتی گسترده بپردازند و با استد‌لال‌های منطقی به تشویق استفاده از سوخت‌های آینده بپردازند.

اعتقاد ما بر این است که سوخت LNG از میزان کربن زدایی کافی برخوردار است، زیرا تحقیقات به درستی این نظریه صحه گذاشته‌اند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار