به گزارش گروه بین الملل مانا، بر اساس تحقیقاتی که توسط Getting to Zero انجام شده افزایش میزان تقاضا برای سوختهای آمونیاک در آسیا و اروپا به شدت افزایش نشان میدهد.
بر این اساس اجرای پروژهها با تمرکز به فنّاوریهای کشتیها، نوع سوخت و تأسیسات بانکرینگ صورت میگیرد.
کارشناسان Getting to Zero در تحقیقات خود به این نتیجه رسیدند که مدیران صنعت حمل و نقل دریایی اطمینان دارند که سوخت آمونیاک که مواد اولیه آن در طبیعت فراوان است با صرفهتر بوده و میتواند به کاهش صفر درصدی کربن کمک کند و مسیر مناسبی برای دستیابی به بهبود وضعیت سوختهای فسیلی است.
"Jesse Fahnestock" مدیر این پروژه میگوید: در سال ۲۰۲۰ تقاضا برای سوخت آمونیاک به مرور افزایش یافت و تعداد آن بالا رفت. در حال حاضر شرایط به گونهای است که ممکن است تقاضای زیاد این نوع سوخت یک نوع جاهطلبی محسوب شود، اما گرایش مالکان شناورهای کوچک و بزرگ به منظور استفاده از این نوع سوخت به شدت بالاست به گونهای که ۷۱ پروژۀ تولید آمونیاک در کشورهای اروپایی و در رأس آنها در نروژ، هلند، دانمارک و بلژیک در دست اجراست و در قاره آسیا نیز که در سال ۲۰۲۰، ۱۶ پروژه در دست اقدام بود اینک به ۳۱ پروژه افزایش یافته که بیشتر آن توسط ژاپن، چین و کره جنوبی در دست اجرا و بقیه در کشورهای مختلف در حال انجام است.