۲۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۰

رکورد جدید سفارش ساخت ۷۲ کشتی کوچک و بزرگ کانتینری در ماه مارس ۲۰۲۱

سفارش ساخت ۷۲ کشتی کوچک و بزرگ کانتینری در پی رکودی که در سال ۲۰۲۰ تجربه کرد در ماه مارس ۲۰۲۱ به یک رکورد جهانی تبدیل شد که این رقم در ۶ سال اخیر بی‌سابقه بوده است.
کد خبر: ۸۹۵۶۸
رکورد جدید سفارش ساخت ۷۲ کشتی کوچک و بزرگ کانتینری در ماه مارس ۲۰۲۱

به گزارش گروه بین‌الملل مانا، به نقل از مؤسسه بیمکو در ماه مارس سال جاری میلادی تعداد ۴۵ کشتی کانتینری سایر بزرگ و ۲۷ کشتی کانتینری سایز کوچک سفارش داده شده است و مجموع سفارشات سه ماهه سال ۲۰۲۱ به ۸۱ فروند رسید این میزان سفارشات با رکودی که صنعت کشتیرانی در سال ۲۰۲۰ با شیوع بیماری کرونا متحمل شد یک رکورد جدیدی را به ثبت رساند.

بر اسا‌س گزارش منتشر شده از سوی بیمکو کشتی‌های بزرگ کانتینری با ظرفیت بیش از ۱۴.۵۰۰ TEU سفارش داده شده است.

در همین حال "پیتر‌سند" تحلیلگر ارشد مؤسسه بیمکو با اشاره به اینکه کشتی‌های کوچک کانتینری نیز هنوز از رونق برخوردارند گفت: سفارش ساخت کشتی‌های بزرگ کانتینری بالاتر از ۱۴.۵۰۰ TEU و همچنین کشتی‌های کوچک کانتینری نشان دهنده چرخش صنعت حمل و نقل دریایی به سمت ساخت کشتی‌های بزرگ کانتینری است که روز به روز صنعت کشتیرانی نیازمندی بیشتری نسبت به آن‌ها احساس می‌کند.

وی افزود: تحول در بخش حمل و نقل کانتینری نشان دهندۀ سطح اطمینان و اعتماد سرمایه‌گذاران و مالکان کشتی به ساخت کشتی‌های کانتینری است.

وی با اشاره به رکودی که بر صنعت ساخت کشتی‌های کانتینری در سال ۲۰۲۰ حاکم بود، افزود: صنعت حمل و نقل کانتینری ابتدای سال ۲۰۲۱  ضمن خروج از رکود به روز‌های اوج رونق خود بازگشته است.

به گونه‌ای که در سال ۲۰۲۰  بیش از ۹۹۵ هزار TEU ظرفیت حمل کانتینر سفارش داده شده و در سال ۲۰۲۱ این رقم به ۱، ۳۹۸، ۰۰۰ TEU رسیده است که بالاترین رقم در طی شش سال اخیر است.

"پیترسند" در ادامه با اشاره به اینکه انسداد کانال سوئز ساخت کشتی‌های غول پیکر کانتینری را  زیر سوال برد، تاکید کرد: کشتی‌های کانتینری با ظرفیت بالا یک انتخاب برتر در صنعت حمل و نقل کانتینری است که باعث افزایش سود‌آوری می‌شود ضمن اینکه در بین رقبای صنعت کشتیرانی همانند مسابقات تسلیحاتی به سلاح برتر صنعت حمل و نقل دریایی تبدیل شده است.

وی در ادامه گفت: در ماه اکتبر و دسامبر سال ۲۰۲۰ سفارش انجام شده از ۲۳ کشتی فقط چهار کشتی سایز بزرگ بوده است این در حالی است که در ماه مارس سال ۲۰۲۱ تعداد ۴۵ کشتی سایز بزرگ سفارش داده شده است.

وی در پایان گفت: در مجموع طی سه ماهه سال ۲۰۲۱  تعداد ۸۱ کشتی کوچک و بزرگ سفارش داده شده است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار