۱۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۷

آمریکا دومین تولید کنندۀ کربن جهان

یک تحلیلگر اقتصاد دریایی با اشاره به اینکه آمریکا دومین کشور در لیست بزرگترین تولید کنندۀ کربن جهان قرار دارد بازگشت این کشور به توافقنامه آب و هوای پاریس را به عنوان یک نقطه عطف به منظور مقابله با گاز‌های گلخانه‌ای یاد کرد.
کد خبر: ۸۹۰۵۴

آمریکا دومین تولید کنندۀ کربن جهان

به گزارش گروه بین‌الملل مانا، "رافیق اسولش"  تحلیلگر ارشد دریایی در این زمینه گفت: از آنجایی که آمریکا به عنوان بزرگترین اقتصاد جهان انتشار دهندۀ گاز کربن است به همین  جهت  با بازگشت مجدد این کشور به توافقنامه آب و هوای پاریس می‌توان امیدوار بود که جهان رویکرد جدیدی را نسبت به کاهش  انتشار کربن خواهد داشت.

به گفتۀ وی تصمیم "جو بایدن" برای ورود به توافقنامه آب و هوای پاریس اهمیت بنادر و حمل‌و‌نقل سبز را دوباره در کانون توجه کشورها علی‌رغم شیوع ویروس کرونا افزایش خواهد داد و در حال حاضر جهان با استفاده از فرصتی که به دست آمده سعی کند آسیب‌های وارده به این توافقنامه از سوی "ترامپ" را جبران کند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه هوش مصنوعی در آینده حمل‌و‌نقل جهانی و بنادر را تحت تاثیر خود قرار خواهد داد و این موضوع مورد پذیرش جامعه دریایی برای دستیابی به فنّاوری سبز می‌باشد به همین جهت باید تلاش برای دستیابی به اهداف کاهش کربن به شدت ادامه داشته باشد.

وی گفت: استفاده از هوش مصنوعی و فنّاوری‌های سخت‌افزار و نرم‌افزار و تجهیزات بندری کشتی‌های خودمختار همگی در شرایطی می‌توانند به رشد و بالندگی خود برسند که جهانیان کاهش گازهای گلخانه‌ای و در رأس آن کربن را جدی بگیرند.

دکتر "ایوا ساول" تحلیلگر دیگر دریایی نیز با اشاره به اینکه اهداف توسعه پایدار سازمان ملل متحد با بازگشت آمریکا به معاهده‌های بین‌المللی رنگ و بوی تازه‌ای به خود خواهد گرفت یاد‌آور شد: جهان پذیرفته است که همبستگی و وحدت کشورها برای مقابله با گازهای گلخانه‌ای یک عامل پیشرفت و عاری بودن محیط زیست از آلودگی‌هاست.

وی گفت: برای کاهش گازهای گلخانه‌ای و تمیز بودن محیط زیست نوآوری در صنعت و ابتکاراتی که در زمینۀ حمل‌و‌نقل و بنادر به کار گرفته می‌شود بر پایداری محیط زیست سالم کمک می‌کند.

به گفتۀ وی بازگشت آمریکا به توافقنامۀ پاریس را باید به فال نیک گرفت زیرا در سال‌های گذشته توجه نسبت به این موضوع  توسط  برخی از کشورها به تأسی از آمریکا کمرنگ شده بود، امید است که از این پس مجدداً در رأس برنامه‌های سازمان مردم‌ نهاد و تمامی کشورهای عضو سازمان ملل قرار گیر‌د.

ارسال نظرات
آخرین اخبار