روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۰

هرج و مرج در سیستم حمل‌ونقل انگلیس پس از اجرای برگزیت

بنادر، مرز‌های ورودی انگلیس و بخش‌های مختلف حمل‌ونقل با اجرای برگزیت نه تنها به هیچ سر و سامانی نرسیده بلکه گونه‌ای از هرج و مرج را تجربه می‌کنند.
کد خبر: ۸۸۸۱۰
هرج و مرج در سیستم حمل‌ونقل انگلیس پس از اجرای برگزیت
 
به گزارش گروه بین‌الملل مانا، اگرچه میزان ترافیک کالا در ورودی‌های انگلیس نسبت به روز‌های قبل کاهش یافته، اما بسیاری از کامیون‌داران و صاحبان کالا‌های کانتینری در محوطۀ کارخانه‌ها و انبار‌ها با مشکل مواجه شده و به گفتۀ کارشناسان و رانندگان یک دیوان سالاری جدید در مرز‌های گمرکی حاکم شده است، زیرا کامیون‌داران در تلاشند تا مدارک جدید را دریافت کنند که این کار هم بسیار زمان بر است.

از سوی دیگر کانتینر‌هایی که قرار است در بنادر و ترمینال‌ها جابه‌جا شده و به مراکز توزیع اعزام شود در یک نوع بلاتکلیفی به سر می‌برند.

بر اساس این گزارش بسیاری از صاحبان کالا نارضایتی خود را از بروز یک نوع بروکراسی و کاغذ بازی جدید اعلام کرد‌ه و ترجیح می‌دهند تا زمانی‌که اوضاع به حالت عادی برنگشته نسبت به ترخیص کالا اقدام نکنند.

"دیوید زاچئو" مدیرعملیات Alcaline U.K. Ltd در این زمینه گفت: یک آشفتگی مطلق در بخش حمل‌و‌نقل و ادارات گمرک حاکم شده که  کسی نمی‌داند هفتۀ آینده چه اتفاقی خواهد افتاد و متأسفانه هر روز نسبت به روز قبل با مشکلات جدیدی مواجه می‌شویم.

وی گفت: برخی از رانندگان ما به دلیل کمبود اسناد جدید ترانزیتی  مدت دو تا سه روز در مرز منتظر دریافت اسناد به سر می‌برند که این موضوع به شدت آزار دهنده است.

"رابرت جیسون" تحلیلگر دریایی نیز در این زمینه یادآور شد: هرج و مرج در مرز‌های گمرکی از ابتدای اجرای برگزیت تا کنون به گونه‌ای است که بسیاری ترجیح می‌دهند تحویل کالا‌های خود را به تأخیر بیندازند.

وی اظهار امیدواری می‌کند به زودی ترافیک موجود در بنادر و مرز‌ها به حداقل برسد، هرچند امید چندانی نمی‌رود که انگلیس بتواند بر مشکلات موجود غلبه کند. درحال حاضر کامیون‌داران باید اظهارنامه گمرکی و گواهی بهداشت جدیدی داشته باشند که در زمان عضویت انگلیس در اتحادیه اروپا به هیچ عنوان مورد نیاز نبود.

وی یاد‌آور شد: این مشکل به گونه‌ای دست و پای دارندگان وسایل نقلیه را بسته که بسیاری از آنان و همچنین مشتریان نمی‌دانند چه مدارکی مورد نیاز است.

"الیس بلکهام" از مدیران JJX Logistics نیز در این زمینه معتقد است کالا‌هایی که از انگلیس قرار است به اتحادیۀ اروپا منتقل شود و بالعکس به علت نداشتن مدارک جدید ساعت‌ها در صف انتظار می‌مانند.

وی افزود: برگزیت یک کابوس است، زیرا همه را دچار سردرگمی کرده که از سطح بالا تا به پایین ادامه دارد.

وی در ادامه افزود: دست اندر‌کاران حمل‌و‌نقل و همچنین مشتریان در یک کلام به طور گسترده در‌گیر شده‌اند و من انتظار ندارم حداقل از قبل از مارس ۲۰۲۱ شاهد یک سامان‌یابی بخش حمل‌و‌نقل و بنادر باشیم.

از سوی دیگر یکی از مدیران گروه Bowker Group که در صادرات و واردات به انگلیس نقش دارد می‌گوید یک محمولۀ تریلی حامل مواد شیمیایی چند روز است که در بلژیک بارگیری کرده، اما با توجه به اینکه مدارک ترخیصی از گمرک انگلیس ندارد بلاتکلیف در آنجا متوقف شده است.

"جیسون تیفن" مدیر‌عملیات بین‌الملل در Bowker Group گفت: شرایط در حال حاضر به گونه‌ای است که گویی هر آن مدیران شرکت‌های حمل‌و‌نقل در حال بازی کردن با آتش هستند چراکه مأموران ترخیص کالا در گمرک به هیچ عنوان پاسخ‌گوی نیاز‌های ما نیستند.

"جان نیکجسن" کارشناس دریایی نیز با اشاره به مشکلاتی که در بخش حمل‌و‌نقل و گمرک انگلیس پس از اجرای برگزیت بوجود آمده می‌گوید به نظر می‌رسد انگلیس از کمبود نیرو‌های آموزش دیده رنج می‌برد و علی‌رغم اینکه مدت یک سال برای آموزش چنین نیرو‌هایی زمان داشت به علت بروز کووید ۱۹ نتوانست به ایده‌آل‌های خود دست یابد.

وی گفت: برآورد‌های ما نشان می‌دهد با اجرای برگزیت سالانه ۴۰۰ میلیون اظهارنامه گمرکی اضافی برای کالا‌هایی که بین انگلیس و اتحادیۀ اروپا مبادله می‌شود مورد نیاز است که هزینۀ آن حدود ۱۳ میلیارد پوند ارزیابی می‌شود که این مبلغ یک هزینه اضافی برای انگلیس به شمار می‌رود.

وی در پایان یاد‌آور شد: هنوز مدت زمان زیادی لازم است تا بتوان به یک آرامش نسبی در بخش حمل‌و‌نقل با اجرای برگزیت رسید.
ارسال نظرات
آخرین اخبار