۰۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۱

اشتغالزایی دریایی هدف همایش ملی صنعت، تجارت و علوم دریایی

دومین همایش ملی صنعت تجارت و علوم دریایی به صورت مجازی در دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر برگزار شد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۸۶۲۰

اشتغالزایی دریایی هدف همایش ملی صنعت، تجارت و علوم دریایی

به گزارش خبرنگار مانا، رئیس دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر با بیان اینکه این همایش با حضور معاون وزیر صمت، اساتید دانشگاه ها و محققان سراسرکشور برگزار شده گفت: امسال با توجه به شرایط ویژه و وجود ویروس کرونا در میان ما مجبور به برگزاری این همایش به صورت ارتباط اینترنتی شدیم.

دکترمنصور زراء نژاد در ادامه با اشاره به اینکه این همایش در چهار محور برپا شده افزود: هدف از این همایش نقد و بررسی نقش اقتصاد دریا در توسعه و تجارت کشور در کنار ایجاد راه کارهای مناسب برای گرایش به اقتصاد غیر‌نفتی بود.

فواد بوعذار دبیر برگزاری این همایش و معاون آموزشی دانشگاه علوم وفنون دریایی خرمشهر همچنین در‌باره این همایش ملی گفت: در صدد هستیم با آنچه در این همایش مطرح شده و با توجه به خروجی آن اشتغال‌زایی دریایی را در تمام کشور راه اندازی کنیم.

وی در ادامه بیان کرد: با راه اندازی چنین همایش‌های علمی در سطح ملی با توجه به وجود مرزهای آبی بسیار در ایران، می توانیم از طریق دانشجویان، محققان و صاحبان نظران در این راه چندین شغل دریایی راه اندازی کنیم و از فرصت های تجارت و صادرات و دیگر موارد مربوط به دریا بهره ببریم.

وی خاطر نشان کرد: چنین همایش‌هایی می‌تواند پل ارتباطی خوبی برای دانشجویان دانشگاه علوم وفنون دریایی خرمشهر با وزارت صمت برای ارائه نظرات و هم برای اشتغال آنان باشد.

در این همایش جمعی از محققان و صاحب نظران علوم اقتصاد دریا در خصوص ظرفیت‌های دریایی کشور برای توسعه پایدار کشور نظرات خود را بیان کردند.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار