۰۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۱

ضرورت حمایت‌های اساسی از حوزه بندری و دریایی

ضرورت حمایت‌های اساسی از حوزه بندری و دریایی
رئیس کمیسیون توسعه صادرات غیرنفتی اتاق ایران با اشاره به اینکه بخشی از محدودیت‌های بندری و دریایی ناشی از تحریم‌هاست، گفت:حمایت‌های اساسی از حوزه بندری و دریایی ضروری است.
کد خبر: ۸۸۶۰۳

به گزارش مانا، جمشید نفر با بیان اینکه تعامل بخش خصوصی و سازمان‌های اقتصادی نظیر سازمان بنادر و دریانوردی از اهمیت بسیار بالایی برای اقتصاد کشور برخوردار است، اظهار کرد: اقتصاد، پیوند ناگسستنی با مقوله صادرات دارد که دستیابی به آن با ابزارهای لجستیکی نظیر بندر و دریا و فعالیت اقتصادی بخش خصوصی فراهم می شود.

وی افزود: بهترین مدل لجستیکی امروزه در دنیا حمل و نقل دریایی است و ضرورت دارد حمایت‌های اساسی از سیستم بندری و دریایی کشور مدنظر قرار گیرد تا بتوان به صادرکنندگان و فعالان اقتصادی خدمات ویژه ارائه و آنها را به انتقال بار از مسیر بندری و دریایی تشویق کرد.

رئیس کمیسیون توسعه صادرات غیرنفتی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران تأکید کرد: برای اینکه اقتصاد ایران پویا شود، توصیه می‌کنم که سازمان‌های چون سازمان بنادر بیش از گذشته از توان بخش خصوصی استفاده کنند.

نفر افزود: اگر دیپلماسی کلان کشور به گونه‌ای عمل کند تا شرایط مناسبی در مقررات بین‌المللی برای فعالیت بندری و دریایی ایران ایجاد شود؛ حمل و نقل دریایی توسعه بیشتری پیدا می کند.

وی با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته در حوزه بندری و دریایی کشور، بیان کرد: با توجه به روند توسعه‌ای که مدنظر قرار گرفته شده، در آینده از حمل و نقل دریایی ایران بیشتر خواهیم شنید.

وی ادامه داد: بخشی از محدودیت‌های بندری و دریایی برای ایران به دلیل تحریم‌ ها است و این مساله؛ صادرات کشور را تحت تاثیر قرار داده است.

رئیس کمیسیون توسعه صادرات غیرنفتی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با تأکید بر اینکه بنادر شمالی کشور در بخش صادرات و واردات موفقیت‌های مناسبی در زمینه تجارت با کشورهای حوزه CIS داشته اند، اظهار کرد: امیدواریم به سمتی پیش برویم که بخش بندری و دریایی کشور نقش حقیقی خود را در رشد تجاری ایران ایفا کند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار