۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۳

دیجیتالی شدن فرآیند زنجیرۀ تامین کالا با بهره‌گیری از بلاک چین

زنجیرۀ تامین کالا با استفاده از پلت فرم مبتنی بر بلاک چین(Blockchain) به منظور اتصال تمامی ترمینال‌ها و پایانه‌ها و حذف سیستم تبادل دستی اسناد مراحل دیجیتالی را طی می‌کند.
کد خبر: ۸۷۴۵۳
دیجیتالی شدن فرآیند زنجیرۀ تامین کالا با بهره‌گیری از بلک چین
 
به گزارش گروه بین‌الملل مانا، "Orkun CAKIR" مدیر سیستم‌های‌عامل شرکت YILPORT، که با مشارکت TradeLens YILPORT Holding نسبت به دیجیتالی کردن تجارت جهانی و مدرنیزه کردن فرآیند‌های لجستیکی در حال حاضر فعالیت می‌کنند در این زمینه گفت: این سیستم یک سکوی حمل و نقل دیجیتالی است که با استفاده از بلک چین توسعه داده شده و بیش از ۱۲۰ رویداد مربوط به زنجیره تامین را  با استفاده از داده‌ها ردیابی می‌کند.

وی افزود: این سیستم جدید دیجیتالی تمامی مشترکان و سهام داران در زنجیره تأمین مانند ارسال کنندگان کالا، آژانس‌ها، پیمانکاران، حق‌العمل کاران، متصدیان بنادر، مراجع گمرکی و ارائه دهندگان خدمات مالی را به هم متصل کرده و در شرایط بحرانی کرونا یک سکوی حمل و نقل دیجیتالی تشکیل می‌دهد که از شفافیت، بهره‌وری، راندمان کاری و فرصت‌های بیشمار برخوردار است.
در واقع داده‌های مدیریت شده در حمل کالا توسط این سیستم از طریق کنترل از راه دور مدیریت می‌شود.  
این سیستم در حال حاضر توسط شرکت Maersk  مورد استفاده قرار گرفته و نتیجه مطلوب از آن حاصل شده است.

وی یاد‌آور شد: از طریق TradeLens YILPORT Holding تجارت دریایی دچار دگرگونی و تحول جدیدی شده و صادرات و واردات از طریق این شبکه به خوبی و به نحو احسن تسریع می‌شود.

به گفتۀ وی مزایای وجود یک زنجیرۀ تامین متصل به تجارت جهانی را به طور مشترک ارتقاء می‌دهیم.

"Thomas Sproat" مدیر ارشد توسعۀ شبکه GTD Solution Inc نیز در این زمینه گفت: با ایجاد این سیستم بخشی از بزرگترین اکو‌سیستم‌های جهانی لجستیک در بستر فنّاوری شکل می‌گیرد و بهترین خدمات را به همکاران زنجیرۀ تأمین ارائه می‌کنیم.

در واقع پیش بینی ما این است که تمامی پایانه‌ها و ترمینال‌ها در آینده توسط یک شبکه هدایت و راهبری خواهند شد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار