معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی مطرح کرد:
تخفیفهای ویژه به خطوط کشتیرانی و صاحبان کالا در بندر چابهار
معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه بندر چابهار، پتانسیل فوق العادهای برای همه روشهای حمل و نقل دریایی از جمله ترانزیت و ترانشیپ دارد، گفت: بندر چابهار در مقایسه با بنادر داخلی و برخی بنادر منطقه بهترین دسترسی دریایی را دارد.
به گزارش مانا، محمد علی حسن زاده در نشست اتاق فکر سازمان سازمان بنادر و دریانوردی با موضوع « نقش چابهار در توسعه تجارت و تعاملات منطقه ای» گفت: بندر چابهار به عنوان بندر اقیانوسی و برای انجام فعالیت های ترانشیپی ( انتقال کالا از یک وسیلۀ حمل بهوسیلۀ حمل دیگر) بهترین مکان بندری قلمداد می شود.
عضو هیئت عامل سازمان بنادر و دریانوردی توضیح داد: در مسیرهای اصلی دریانوردی از آسیا به اروپا، بنادر اقیانوسی کمترین انحراف را دارند که بندر چابهار ایران از این حیث بهترین موقعیت دریایی را دارد.
معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر با تأکید براینکه اولویت سازمان بنادر و دریانوردی در چابهار، رونق تجارت کشور است، افزود: سازمان بنادر در جهت توسعه بندر چابهار به خطوط کشتیرانی و به صاحبان کالای این منطقه تخفیف می دهد.
حسن زاده با بیان اینکه « سازمان بنادر بر اساس توافقنامه های امضاء شده، تعرفه ترجیحی ارائه می دهد»، گفت: ارائه تخفیف به شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، منوط به ارائه سرویس حمل دریایی این شرکت در بندر چابهار است.
وی افزود: صاحبان کالا و بخش های خصوصی که کالاهایشان را از بندر شهید رجایی به بندر چابهار بیاورند مشمول تخفیفات ویژه سازمان بنادر می شوند.
به گفته حسن زاده، بندر چابهار در دو مقطع تاریخی به اقتصاد و معیشت کشور کمک کرد؛ یک بار در جنگ تحمیلی و با از بین رفتن زیرساخت های بنادر خرمشهر و امام خمینی( ره) و یک بار دیگر هم در شرایط کنونی کشور کمک کرده است.
وی با انتقاد از اینکه « سال هاست که بندر چابهار نادیده گرفته می شود »، ابراز امیدواری کرد: با پشتیبانی و حمایت همه دستگاه ها و شرکت های دولتی و غیر دولتی ذی نفع در چابهار، بتوانیم از این ثروت ملی و موقعیت فوق العاده بدرستی بهره ببریم.