به گزارش مانا، محمد علی حسن زاده در جلسۀ هماهنگی واردات قطعات و مواد اولیه شرکتهای خودروسازی کشور از طریق بندر چابهار که در سازمان بنادر و دریانوردی برگزار شد گفت: بندر چابهار به عنوان بزرگترین بندر اقیانوسی کشور کلید توسعه محور شرق است.
وی از بندر چابهار به عنوان گوهری گرانبها یاد کرد و افزود: این بندر با توجه به جایگاه ویژه و استراتژیک خود در کشور نقش کلیدی ایفا کرده است و مسیر توسعهای را با جهش بیشتری طی میکند.
به گفته معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی، در راستای رعایت اصل پدافند غیرعامل، اختصاص ۵۰ درصد کالاهای اساسی وارداتی دو شرکت بزرگ دولتی کشور از طریق بندر چابهار توسط وزارت صمت ابلاغ شده است.
بندر چابهار؛ بدون محدودیت در پذیرش کالا و کشتی
مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان هم با اشاره به قابلیت بالای بندر چابهار در تخلیه و بارگیری کالا گفت: این بندر با ظرفیت تخلیه و بارگیری ۸.۵ میلیون تن کالا شرایط مطلوبی برای صادرات و واردات کالا دارد.
بهروز آقایی اظهار کرد: در این راستا ۳۰ دستگاه استراتژیک به منظور سرعت بخشیدن به عملیات تخلیه و بارگیری به تجهیزات این بندر اضافه شده است.
وی با اشاره به استانداردهای بالای بندر شهید بهشتی چابهار اظهار کرد: این بندر قابلیت پذیرش کشتیهای اقیانوس پیما را دارد و از نظر پذیرش سایز کشتی نیز محدودیتی ندارد.
گفتنی است: در این نشست مقرر شد پس از ارائه مشوقها و کاهش هزینههای تمام شده کالا با همافزایی سازمان بنادر و دریانوردی و سایر ارگانهای مرتبط نسبت به انتقال بخشی از کالاهای مورد نیاز خودروسازیهای کشور اقدام شود.