به گزارش گروه بین الملل مانا، مؤسسۀ آلفالاینر در جدیدترین تحلیل خود نوشت: درآمد شرکت کشتیرانی مرسک دانمارک طی سه ماهه دوم سال جاری میلادی به ۱۵۴ میلیون دلار رسید که نسبت به سه ماه نخست سال جاری میلادی و مدت مشابه سال گذشته حکایت از بهبود چشمگیری دارد. این کشتیرانی احتمال سفارش ساخت هر گونه کشتی را در ماههای باقیمانده سال تقریبا صفر درصد اعلام کرده است.
این گزارش ادامه داد: چهار بندر بزرگ شمالی اروپا (روتردام، آنتورپ، هامبورگ، برمن) ۲۰ میلیون و ۵۰۰ هزار TEU کانتینر را در نیمۀ نخست سال جاری میلادی جابهجا کردند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۴.۱ درصد را به نمایش میگذارد.
کشتیرانی مرچنت هیوندایی کرۀ جنوبی در سه ماهه دوم سال جاری میلادی ۸۷ میلیون دلار ضرر عملیاتی را به ثبت رساند، این هفدهمین سه ماهۀ متوالی محسوب میشود که مرچنت هیوندایی ضرر عملیاتی را به نمایش میگذارد.
سه خط کشتیرانی اصلی تایوان (اورگرین، یانگ مینگ، ون های) درآمد پایینتری را در سه ماهه دوم سال جاری میلادی نسبت به سه ماهه نخست کسب کردند.
کشتیرانی کاسکوی چین و OOCL هنگ کنگ یک خط سرویس دهی که چین جنوبی و لانگ بیچ را متصل میکند، راهاندازی کرده است، دراین خط کشتیهای پاناماکس کلاسیک نسبتاً کوچک با ظرفیت چهار هزار و ۱۰۰ الی چهار هزار و ۹۵۰ TEU مستقر شدهاند.
قیمت سهام کشتیرانی هاپاگ لوید آلمان جهش قابل توجهی را به همراه داشته است.
خط کشتیرانی RCL تایلند یک سرویس هفتگی را که کرۀ جنوبی، چین، تنگهها و هند شرقی را متصل میکند، معرفی خواهد کرد.
این گزارش در پایان نوشت: کشتیرانی کاسکوی چین به زودی پروژۀ توسعۀ ترمینال کانتینری دیگری را در بندر پیرائوس راه اندازی خواهد کرد.