۰۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۵
سرپرست سازمان توسعه تجارت:

ایجاد کشتیرانی منظم لازمۀ توسعۀ تجارت با آفریقاست

ایجاد کشتیرانی منظم لازمۀ توسعۀ تجارت با آفریقاست
سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران گفت: باید مسیر کشتیرانی به شرق آفریقا را هموار کنیم.
کد خبر: ۸۴۳۱۳
به گزارش خبرنگار مانا، محمدرضا مودودی که در همایش "تجارت با شرق آفریقا" سخن می‌گفت: با بیان اینکه در حال حاضر تصویر روشنی از تجارت با آفریقا وجود ندارد، تصریح کرد: می‌بایست ذهنیت خود را نسبت به قاره آفریقا بازنگری و اصلاح کنیم.
وی با اشاره به اینکه آفریقا ۶ درصد جغرافیا و ۱۷ درصد از جمعیت جهان را در اختیار دارد به سهم کمتر از سه درصد این قاره از اقتصاد جهانی پرداخت و اظهار کرد: این به معنای فرصت‌های اقتصادی بکر و بزرگی است که می‌توان با تکیه بر نیروی انسانی فراوان و منابع زیرزمینی غنی این قارّه برای بخش صادراتی کشور به دست آورد.
مودودی توسعه بازارها، زیر ساخت‌ها و به تبعِ آن خدمات فنی و مهندسی را فرصت‌های مناسبی برای توسعه تجارت با آفریقا دانست و افزود: باید به بازار‌های آفریقایی وارد شویم و سهمی را از این بازار بزرگ نصیب خود کنیم.
سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران در ادامه سخنان خود با انتقاد از چگونگی نگاه به صادرات در کشور به سهم کم ایران از بازار‌های کشور‌های همسایه اشاره و خاطرنشان کرد: تجار و تولیدکنندگان ایرانی باید کار با بازار‌های جهانی را تمرین کنند.
وی بازار آفریقا و به ویژه شرق این قارّه را بستر مناسبی برای ورود به بازار‌های بین المللی ارزیابی کرد و گفت: باید در این بخش از جهان سرمایه گذاری کنیم و حضور داشته باشیم.
مودودی یکی از الزامات توسعه تجارت با آفریقا را هموار ساختن مسیر کشتیرانی اعلام و تصریح کرد: رفعِ موانع حمل و نقلی به ویژه راه اندازی خطوطِ منظّم کشتیرانی و حل مسائل پولی و بانکی اولین اولویت ما برای افزایش ظرفیت‌های مبادلات اقتصادی با آفریقاست.
ارسال نظرات
آخرین اخبار