به گزارش گروه بین الملل مانا، موسسه تحقیقاتی آلفالاینر در جدیدترین تحلیل خود، خطر افت حجم تجاری در حوزه پاسیفیک ناشی از تشدید جنگ تجاری بین آمریکا و چین را مورد توجه قرار داد، در ضمن نگاهی به مهمترین رخدادهای حمل و نقل دریایی انداخت.
*مناقشه تجاری بین آمریکا- چین خطر جدی برای کاهش حجم تجارت در حوزه ترانس پاسیفیک محسوب می شود، پیش بینی ها حاکی از آن است که در صورت تشدید جنگ تجاری بین دو کشور مذکور، حجم تجاری در حوزه ترانس پاسیفیک دست کم کاهش هشت درصدی را تجربه خواهد کرد.
لازم به ذکراست: عوارض واردات کالاها به ارزش 200 میلیارد دلار از چین به آمریکا که بیش از 5700 مورد اقلام را شامل می شود، از 10 درصد به 25 درصد در دهم ماه جاری افزایش یافت. از آن طرف چین دراقدامی تلافی جویانه در سیزدهم ماه جاری خبر از اعمال تعرفه های جدید بین پنج و 25 درصد بر روی واردات کالا از آمریکا به ارزش 60 میلیارد دلار داد.
*کشتیرانی هاپاگ لوید آلمان سود خالص 92 میلیون یورو را در سه ماهه نخست سال جاری میلادی کسب کرد. درحالی که در مدت مشابه سال گذشته ضرر خالص 38 میلیون یورو را گزارش داده بود. بهبود عملکرد این کشتیرانی به افزایش 2.4 درصد حجم جابه جایی و رشد 4.8 درصد میانگین نرخ های کرایه حمل باز می گردد.
* کشتیرانی های Sinokor و Heung-A کره جنوبی در مرحله ادغام تجارت کانتینری خود هستند.
* کشتیرانی OOCL هنگ کنگ خطوط سرویس دهی شرق دور- آمریکای لاتین را گسترش می دهد.
* کشتیرانی اورگرین تایوان کشتی کانتینری EVER GLOTY هشتمین کشتی از مجموعه 11 فروند کشتی با ظرفیت 20 هزار TEU را از کشتی سازی Imabari ژاپن تحویل گرفت.
* کشتیرانی کاسکوی چین کشتی های کانتینری COSCO SHIPPING LOTUS و COSCO SHIPPING CAMELLIA را دریافت کرد.
* شرکت حمل و نقل دریایی کره KMTC کشتی کانتینری KMTC NAGOYA با ظرفیت 1809 TEU را از کشتی سازی هیوندایی میپو کره جنوبی تحویل گرفت.
* اپراتور جهانی دی پی ورلد برای کسب ترمینال چند منظوره (Fraser Surrey Dock (FSD بندر ونکوور کانادا به توافق رسید.