۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۱

پاکسازی و مقابله با آلودگی نفتی در آبهای گناوه آغاز شد

پاکسازی و مقابله با آلودگی نفتی در آبهای گناوه آغاز شد
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: عملیات جمع آوری آلودگی موادنفتی رودخانه گناوه انجام شده است.
کد خبر: ۸۲۳۸۴

سیاوش ارجمندزاده در گفتگو با خبرنگارمانا در بوشهر با اشاره به بارندگی‌های شدید روز گذشته و آلوده شدن رودخانه فصلی گناوه به مواد نفتی اظهار داشت: پیرو گزارش واصله مبنی بر آلودگی رودخانه گناوه به لکه‌های نفت خام، بلافاصله با هماهنگی‌های انجام شده تیم مقابله با آلودگی نفتی اعزام شد.

وی بیان کرد: در این عملیات کارشناسان مربوطه به همراه تجهیزات و وسایل کامل پاکسازی و مقابله با آلودگی شامل جاذب‌های نفتی، تجهیزات مکانیکی و دیسپرست به بندر گناوه اعزام شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهرافزود در پی آلودگی نفتی رودخانه فصلی گناوه مقرر شد، تجهیزات پشتیبانی به همراه نفرات آماده به عملیات توسط شناور یدکش تاسوعا از بوشهر به گناوه اعزام شوند.

ارجمندزاده افزود: با توجه به بررسی و ارزیابی کارشناسان اداره ایمنی به همراه اداره بندر و دریانوردی گناوه از شرایط آلودگی،در مرحله نخست عملیات مقابله و پاکسازی به منظور پیشگری از ریزش لکه‌های نفتی به دریا، تیم مقابله با استفاده از بوم‌های جاذب نفتی اقدام به بوم اندازی از روی پل کرد که این مهم سبب جذب بخشی از لکه های نفتی در محدوده پل و پیشگیری از ریزش لکه ها به دریا شد.

وی تاکید کرد: پایش دریایی محدوده بندر گناوه توسط کارشناسان مقابله با الودگی با همکاری حفاظت محیط زیست به زودی انجام می‌شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار