۰۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۲

مسیر دریایی در اروند برای ورودگردشگران عراقی باز شد

مسیر دریایی در اروند برای ورودگردشگران عراقی باز شد
مسیردریایی برای ورود گردشگران عراقی به منطقه آزاد اروند از طریق آبراه اروند با افتتاح خط دریایی خرمشهر - بصره بازشد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۲۰۱۵

به گزارش خبرنگار مانا ، با پهلو گرفتن دو فروند کشتی مسافری در پایانه دریایی خلیج فارس بندر خرمشهر این خط دریایی افتتاح شد تا ورود گردشگران مشتاق عراقی درکوتاه ترین مسیر دریایی به منطقه آزاداروند و جمهوری اسلامی ایران آسان تر شود.

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر راه اندازی این خط دریایی در توسعه گردشگری دریایی در جنوب خوزستان موثر خواند وگفت: این شناورهای مسافری به ظرفیت هرکدام 40 نفر مسیر 16مایلی بصره – خرمشهر را درمدت یک ساعت می پیماید.

محمد محسنی افزود: این شناورها به صورت روزانه ( صبح –عصر) مسافران عراقی را جابه جا می کنند.

وی با اشاره به ظرفیت های گردشگری دریایی بین ایران و عراق از طریق آبراه اروند رود اظهار کرد: راه اندازی خطر دریایی خرمشهر – بصره راه را برای توسعه روابط اقتصادی و گردشگری هموار خواهد کرد.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر آمادگی خود را برای جابه جایی زائران اربعین حسینی در طریق خط دریایی خرمشهر – بصره اعلام کرد.

عبدالله کعبی قائم مقام منطقه آزاداروند نیز درگفتگوبا خبرنگار مانا ضمن ابراز خرسندی از راه اندازی خط دریایی بصره – خرمشهر وبالعکس اظهار کرد: گردشگران عراقی می توانند بدون ویزا از طریق مسیر دریایی وارد منطقه آزاداروند شوند.

وی با اشاره به اینکه ورود گردشگران عراقی به منطقه آزاداروند سبب توسعه گردشگری در این منطقه شده است، گفت: فعال شدن مسیر دریایی برای ورود گردشگران عراقی به منطقه اروند می تواند حجم تردد گردشگران عراقی را به دو برابر افزایش دهد.

روزانه حدود سه هزار گردشگرعراقی از طریق پایانه مرزی شلمچه وارد منطقه آزاد اروند می شوند.

هم اکنون صادرات کالاهای غیرنفتی به عراق از طریق اروندرود و بندر امام انجام می شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار