۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۳

غواصی، مهمترین جاذبه گردشگری در چابهار

غواصی، مهمترین جاذبه گردشگری در چابهار
به دلیل وزش بادهای مونسون در فصل تابستان و ایجاد شرایط مساعد آب و هوایی، هم اکنون شاهد رونق توریسم در سواحل مکران به ویژه در بخش ورزش های دریایی هستیم.
کد خبر: ۸۱۶۸۹

فعال بخش خصوصی در امر توریسم ورزش های دریایی در سواحل دریای عمان در گفتگو با خبرنگار مانا بیان داشت: درفصل تابستان و ورزش بادهای مونسون، شرایط آب و هوایی برای ورود گردشگران به سواحل دریای عمان در استان سیستان و بلوچستان بسیار مساعد است.

محمد رضا نایب پور ادامه داد: به دلیل وزش بادهای مونسون در فصل تابستان و ایجاد شرایط مساعد آب و هوایی، هم اکنون شاهد رونق توریسم در سواحل مکران به ویژه در بخش ورزش های دریایی هستیم.

وی خاطرنشان ساخت: طی سالهای اخیر شاهد رونق ورزش مفرح موج سواری و برگزاری مسابقات آن در فصل تابستان بوده ایم که امسال نیز این مسابقات در خلیج چابهار در حال برگزاری است.

وی همچنین به رونق غواصی در خلیج چابهار اشاره کرد و گفت: اکثر گردشگران ورودی به چابهار نسبت به انجام غواصی بسیار علاقه مند هستند.

این فعال بخش خصوصی در امر توریسم دریایی چابهار، اذعان داشت: به همین دلیل از سوی کلوپ های غواصی فعال در چابهار، دوره های آموزشی غواصی ویژه بانوان و آقایان از سوی کلوپ های غواصی برای گردشگران علاقه مند برگزار می شود.

وی با بیان اینکه هم اکنون دمای هوا در چابهار 28 درجه است اما هنوز بسیاری از مردم از این شرایط آب و هوایی چابهار در فصل تابستان آگاه نیستند که همین امر باعث می شود تا چابهار از مقاصد گردشگری مردم در ایام تعطیلات سه ماهه دور بماند.

این سرمایه گذار بخش خصوصی در امر توریسم دریایی چابهار، تاکید کرد: حتی در شهریورماه دمای هوای چابهار به 27 درجه نیز کاهش می یابد که شرایط مناسب تری برای ورود گردشگران به چابهار و سواحل مکران محسوب می شود.

وی در ادامه گفته های خود به رواج ورزش مفرح موج سواری در سواحل رمین طی سالهای اخیر اشاره کرد و بیان داشت: همین امر نیز باعث شده تا شاهد ورود تعداد زیادی گردشگر با محوریت موج سواری به سواحل دریای عمان در استان سیستان و بلوچستان باشیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در فصل تابستان به دلیل مواج شدن دریا در اثر وزش بادهای مونسون، غواصی فقط به خلیج چابهار محدود می شود اما در نیمه دوم سال امکان غواصی در تمام آبهای ساحلی دریای عمان وجود خواهد داشت.

مالک کلوپ غواصی چابهار بیان داشت: در زمستان دمای آب به  22 درجه سانتی گراد می رسد که همین امر این امکان را فراهم می آورد تا به راحتی بتوان در خلیج چابهار به غواصی پرداخت.                                                                            

به گفته وی، هم اکنون غواصی به عنوان یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری در چابهار محسوب می شود که باعث شده گردشگران زیادی به این شهر ساحلی سفر کنند.                                                                                           

رئیس کمیته غواصی استان سیستان و بلوچستان اذعان داشت: غواصی در خلیج چابهار به دلیل طبیعت فوق العاده زیبای زیرآب برای گردشگران به حدی لذت بخش است که پس از تجربه یکبار غواصی سعی می کنند هر ساله برای تجربه دوباره گشت زیرآب به این شهرستان سفر کنند.

نایب پور در ادامه گفته های خود با اشاره به اینکه نیمه دوم سال به ویژه زمستان بهترین زمان سفر به چابهار است، خاطرنشان ساخت: با امکانات فعلی موجود در چابهار می توان از تمام گردشگران ورودی پذیرایی مناسب را به عمل آورد.

به گفته این سرمایه گذار بخش خصوصی وجود مراکز اقامتی، پذایرایی، رستوران، پارک های ساحلی و کلوپ های گردشگری و تفریحی در چابهار باعث شده تا این منطقه ساحلی به یکی از مراکز مستعد جذب گردشگران دریایی و ساحلی تبدیل شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار