به گزارش گروه بین الملل مانا و به دنبال کاهش انتشار آلاینده های مضر و خطرناک از شناورها، چین در بیش از 10 بندر خود که در سه منطقۀ کنترل انتشار (ECA) واقع شده اند قانون سوخت کم سولفور 0.5 درصد را اجرایی کرد.
بر اساس این گزارش منطقه Zhejiang ECA از نخستین روز ماه سپتامبر سال جاری میلادی به عنوان بخشی از Yangtze River Delta ECA قانون سوخت کم سولفور را اجرایی کرد. بنادر واقع در این منطقه شامل Jiaxing و Taizhou و Ningbo- Zhoushan نیز قانون مذکور را اجرا می کنند.
این گزارش در ادامه به بنادر شلوغ اشاره کرد و گفت: بنادر پرتردد در Yangtze River Delta ECA مانند شانگهای، نانتانگ، Suzhou و Ningbo- Zhoushan از ماه آوریل سال گذشتۀ میلادی این قانون را پیاده کرده اند. افزون بر آن، در منطقۀ Pearl River Delta ECA نیز بندر شنزن از ماه اکتبر سال گذشتۀ میلادی و بنادر گوانجو و Zhuhai از نخستین ماه سال جاری میلادی این قانون را اعمال کرده اند. در منطقۀ Bohai ECA بنادر Huanghua، Qinhuangdoa، Tangshan و تیانجین نیز از ماه ژانویۀ سال جاری میلادی قانون مذکور را اجرا کردند.
بر همین اساس تمام شناورهایی که وارد بنادر نامبرده می شوند به هنگام لنگراندازی باید سوخت خود را با سولفور کمتر از 0.5 درصد بسوزانند. یک ساعت پس از لنگراندازی و پیش از حرکت مجاز به استفاده از سوخت معمولی هستند.
شناورها می توانند از دیگر روش های جایگزینی مانند سیستم اتصال به برق ساحلی، انرژی پاک و یا استفاده از روش های کاهش آلاینده های مضر بهره مند شوند.
قانون استفاده از سوخت کم سولفور در مناطق ECA و در سال 2018 میلادی سختگیرانه تر اجرا خواهد شد به گونه ای که شناورها پیش از رسیدن به منطقه برای لنگراندازی باید میزان سولفور در سوخت را به 0.5 درصد برسانند و پس از آن در سال 2019 میلادی شناورها پیش از ورود به مناطق ECA باید قانون سوخت کم سولفور را رعایت کنند.
این گزارش در پایان افزود: پکن تصمیم دارد میزان کارایی مناطق ECA را پیش از به پایان رسیدن سال 2018 میلادی ارزیابی کند و میزان سولفور در سوخت شناورها را به 0.1 درصد کاهش و به دنبال آن پوشش منطقه ای ECA را گسترش دهد.