۲۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۴

کریدور امنیتی جدید در خلیج عدن ایجاد می شود

نیروهای دریایی ترکیبی (CMF) در پاسخ به حملات اخیر دزدان دریایی در منطقه کریدور دریایی امنیتی ایجاد می کنند.
نویسنده: سارا زینالزاده
کد خبر: ۷۶۱۸۱
کریدور امنیتی جدید در خلیج عدن ایجاد می شود
به گزارش گروه بین الملل مانا، مقام‎های دریایی خلیج عدن و باب المندب در واکنش به حملات اخیر دزدان دریایی به کشتی‎های تجاری که از این مسیر عبور می کنند و با توجه به افزایش خطر حملات متعدد در آبهای این منطقه کریدور دریایی امنیتی ایجاد می کنند.
بر اساس این گزارش و به نقل از CMF، وجود انواع مخاطرات و گشترۀ وسیع اقیانوس که مرکز حملات دزدان دریایی است، نشان می دهد نیروهای دریایی باید به بهترین و کارآمدترین شکل ممکن وارد عمل شوند به گونه ای که برای تحقق این هدف نیروهای دریایی ترکیبی (CMF) یک کریدور عبور دریایی امنیتی (MSTC) ایجاد می کند.
این گزارش ادامه داد: کریدور MSTC، کریدور توصیه شده بین المللی (IRTC)، طرح جداسازی ترافیک BAM موسوم به (TSS)، TSS غرب جزایر Hanish و مسیر دو طرفه‎ای را دربرمی گیرد که به طور مستقیم ارتباط بین IRTC و BAM TSS را برقرار می کند.
در همین راستا CMF اعلام کرد: توصیه می شود تمامی شناورها از کریدور ایجاد شده استفاده کنند تا از حضور نظامی و مراقبت های لازم بهره کافی را ببرند.
CMF در پایان این گزارش گفت: تمامی شناورهایی که ترانزیت آنها از خلیج عدن و باب المندب انجام می شود ملزم به رعایت حداکثریِ راهنمای امنیتی BMP4 هستند و باید از حضور نیروهای امنیتی مسلح در عرشه بهره مند شوند. افزون بر آن، حملات اخیر دزدان دریایی در سال جاری میلادی به خوبی موید اهمیت رعایت این راهنمای امنیتی در مسیرهای مذکور است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار