۱۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۷
تا ده روز آینده:

قطار چین وارد تهران می شود

معاون بهره برداری و سیر و حرکت راه آهن از حرکت قطار باری از منطقه اینچئون چین با ۴۱ کانتینر ۴۰ فوتی به سمت تهران خبر داد.
نویسنده: سپیده یوسفی
کد خبر: ۷۶۱۵۵
قطار چین وارد تهران می شود به گزارش مانا ابراهیم محمدی معاون بهره‌برداری و سیر و حرکت راه‌آهن با اشاره به  راه اندازی قطار باری چین به ایران گفت: ظهر روز گذشته قطار منطقه اینچئون چین با ۴۱ کانتینر ۴۰ فوتی به سمت تهران حرکت کرد.
وی افزود: پس از ماهها گفت و گو و تلاش با طرف های ترکمنستان، قزاقستان و چین؛ برای اولین بار نرخ حمل واحد کانتینر در کریدور چین به ایران توافق و پس ازآن براساس مذاکره با سه منطقه آزاد چین مقرر شد قطار چین به ایران راه اندازی شود .
محمدی با اشاره به اینکه این قطار در سال ۲۰۱۰ به شکل آزمایشی برای تعیین مدت زمان سیر راه‌اندازی شده بود، تصریح کرد: این قطار حداکثر ظرف مدت ۱۰ روز به مرز اینچه برون رسیده و از این مرز وارد خاک ایران خواهد شد.
معاون بهره‌برداری و سیرو حرکت راه‌آهن خاطرنشان کرد: براساس توافق چهار جانبه انجام شده بین چین، قزاقستان، ترکمنستان و ایران این قطار هزار کیلومتر در روز در خاک چین، هزار کیلومتر در خاک قزاقستان و ۷۰۰ کیلومتر در خاک ترکمنستان و ۷۰۰ کیلومتر در روز درخاک ایران سیرخواهد کرد.
محمدی تصریح کرد: در تلاش هستیم تا این قطار در ابتدا به شکل ماهانه و در ادامه بتواند کریدور چین به ایران و مسیر ترانزیتی چین، قزاقستان، ترکمنستان و ایران به بندرشهید رجایی در خلیج فارس سیر داشته باشد .
برچسب ها: چین راه آهن
ارسال نظرات
آخرین اخبار