۱۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۲

آمادگی صنعت سوخت برای ورود شناورهای با سوخت کم سولفور

سازمان بین المللی دریانوردی در کنفرانس بین المللی سوخت در سنگاپور از فعالیت خود مبنی بر ایجاد کشتیرانی کم¬کربن و اقدامات کنترل گرایانۀ آلودگی هوا خبر داد.
نویسنده: سارا زینالزاده
کد خبر: ۷۵۳۳۵
آمادگی صنعت سوخت برای ورود شناورهای با سوخت کم سولفوربه گزارش گروه بین الملل مانا، سازمان بین المللی دریانوردی در کنفرانس بین المللی سوخت که در سنگاپور و با حضور شناورداران، عرضه کنندگان سوخت، تجار و تامین کنندگان فناوری دریایی تشکیل شد، از فعالیت های خود در خصوص کشتیرانی کم کربن و اقداماتی که تاکنون مبنی بر کنترل آلودگی هوا انجام داده است، سخن گفت.
بر اساس این گزارش، سازمان بین المللی دریانوردی (IMO) آپدیتی از فعالیت های خود در خصوص تاثیرات و اجرای مستمر محدودیت سوخت کم سولفور 0.5 درصد در سطح جهان و لازم الاجرایی شدن آن از نخستین روز ماه ژانویه سال 2020 میلادی ارائه داد.
این گزارش ضمن اشاره به موضوع اصلی این کنفرانس افزود: آمادگی صنعت سوخت برای سازگاری با سوخت کم سولفور از سوی شناورها از موضوعات کلیدی و مورد بحث در کنفرانس بین المللی سوخت بود که شامل استراتژی هایی مانند استفاده از انواع نفت کورۀ سازگار، استفاده از سیستم های پاک کنندۀ خروج گاز و توسعۀ زیرساخت سوخت رسانی برای تامین گازِ مورداستفاده به عنوان یک سوخت جایگزین می شود.
در پایان این گزارش آمده است: سازمان بین المللی دریانوردی بر توسعۀ استراتژی جامع این سازمان که بر کاهش انتشار گازهای گلخانه ای از شناورها دلالت می کند، تاکید دارد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار