۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۷

مشکلات زیست محیطی راه آهن چابهار-ایرانشهر در حال بررسی

معاون استاندار و فرماندار ویژه چابهار با اشاره به اینکه توسعه محلی چابهار مقدم بر توسعه ملی است، گفت: ورود خط آهن چابهار –ایرانشهر به مجتمع بندری شهید بهشتی بین شهر وبندر تفکیک ایجاد نمی کند.
نویسنده: سید امیر حسین عظیمی
کد خبر: ۷۳۷۳۶
مشکلات زیست محیطی راه آهن چابهار-ایرانشهر در حال بررسی
ایوب درویشی در گفتگو با خبرنگار مانا با اشاره به رفع مشکلات زیست محیطی پروژه راه آهن چابهار-ایرانشهر-زاهدان اظهار داشت: برخی نگرانی های زیست محیطی درباره چگونگی ورود راه آهن به شهر وجود داشت که در حال بررسی است.                          
وی افزود: وزیر راه به سه تن از معاونان خود دستور داده است تا پس از بررسی های کارشناسانه بهترین مسیر را برای ورود راه آهن به شهر ومجتمع بندری شهید بهشتی ارائه دهند.
فرماندار ویژه چابهار تصریح کرد: قطعه اول تا چهارم پروژه راه آهن چابهار به ایرانشهر به طول 310 کیلومتر با پیشرفت 50درصدی درحال تکمیل است.
درویشی تاکید کرد: مقرر شده بود که در سفر اخیر رئیس جمهور به چابهار اعتبار تکمیلی برای به اتمام رساندن پروژه اختصاص یابد که به بعد از انتخابات ریاست جمهوری موکول شد.                                                                
به گزارش مانا شهردار چابهار پیشتر با اشاره به مشکلات زیست محیطی راه آهن چابهار گفته بود: بنا به طرح اولیه، پروژه راه آهن چابهار-ایرانشهر دسترسی مردم را به بندر سلب می کند و باعث تفکیک شهر می شود.
هم چنین مولوی عبدالرحمن امام جمعه اهل سنت چابهار نیز با اشاره به طرح توسعه مجتمع بندری شهید بهشتی و پروژه های پس کرانه ای آن خواستار توسعه محلی چابهار هم زمان با توسعه ملی شده و تاکید کرده بود: توسعه چابهار نباید فدای توسعه کشور شود.
لازم به یادآوری است عملیات اجرایی راه آهن 700 کیلومتری چابهار-ایرانشهر-زاهدان در هشت قطعه از سال92 شروع شده وتاکنون 600 میلیارد تومان اعتبار به آن تزریق شده است.برآورد پیشرفت فیزیکی قطعه اول تا هشتم آن 20درصد است.
این پروژه در بودجه سالانه کشوری ردیف30میلیارد تومانی را به خود اختصاص داده که به گفته نماینده مردم چابهار درمجلس این ردیف بودجه برای چنین طرح ملی بسیار اندک است وخواستار تخصیص دوهزارمیلیارد تومان اعتباربه آن شده است.
برچسب ها: چابهار راه آهن
ارسال نظرات
آخرین اخبار