۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۸

ضرورت استقرار واحد نجات غریق در دهانه اروندرود

یکی ازنمایندگان مردم آبادان و اروندکنار در مجلس شورای اسلامی خواستار استقرار دائمی شناور نجات غریق در دهانه اروندرود با هدف امدادرسانی به شناورهای آسیب دیده شد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۷۲۶۰۴
ضرورت استقرار واحد نجات غریق در دهانه اروندرود
جلیل مختار در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: استقرار دائمی واحد نجات غریق(ناجی شماره 7) در دهانه اروندرود به منظور کمک رسانی سریع به شناورهای عبوری صیادی و تجاری ضریب ایمنی تردد کشتی ها و شناورها را در دهانه اروندرود افزایش خواهد داد.
وی گفت: چنانچه حادثه ای در دهانه اروندرود برای هریک از شناورهای بومی رخ دهد، مدت زمان بین سه تاچهار ساعت طول می کشد تا شناور ناجی برای نجات و امدادرسانی در محل حادثه حاضر شود.
این نماینده مجلس در ادامه گفت: با استقرار ناجی شماره 7 در دهانه اروندرود، یک شناور به صورت دائمی در این نقطه حساس فعال خواهد بود تا در کوتاه ترین زمان ممکن به کمک شناورهای آسیب دیده بشتابد.
مختار با اشاره به اینکه موضوع استقرار ناجی شماره 7 در دهانه اروندرود را در سفر اخیر استاندار به آبادان مطرح کرده است، افزود: این موضوع مورد موافقت استاندار قرار گرفته است که امیدواریم با تخصیص اعتبار مورد نیازاز سوی استاندار، شناور امدادرسان (ناجی) در دهانه آبراه اروندرود مستقر شود.
وی گفت: با استقرار ناجی دائمی در دهانه اروندرود یکی از مطالبات صاحبان شناورهای صیادی و تجاری عملیاتی می شود.
نماینده مردم آبادان و اروندکنار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه معیشت مردم منطقه به صید و صیادی و تجارت گره خورده است، خواستار تحقق خواسته های بحق جامعه صیادان این منطقه شد.
وی همچنین خواستار سرعت بخشیدن به عملیات شناورسازی مغروقه های زمان جنگ در اروندرود شد.
روزانه حدود 200 فروند شناورصیادی و تجاری ایرانی و خارجی در آبراه اروندرود تردد می کنند.
این آبراه به طول حدود 80 مایل دریایی، مرز مشترک آبی ایران و عراق در جنوب غرب خوزستان محسوب می شوند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار