روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۰

انتخابات آمریکا تاثیری بر فعالیت صنعت کشتیرانی ندارد/ بنادر اروپایی همچنان به روی ایران گشاده است

نویسنده: سپیده یوسفی
کد خبر: ۷۰۲۲۴
انتخابات آمریکا تاثیری بر فعالیت صنعت کشتیرانی ندارد/ بنادر اروپایی همچنان به روی ایران گشاده است
رئیس هیئت مدیره کانون انجمن های حمل ونقل بین المللی ایران با اشاره به کاهش قیمت نفت و افزایش قیمت طلا و سیر نزولی بورس گفت: این روند نزولی و صعودی قیمتها مربوط به هیجانات بازار است و در چند روز آینده به روال عادی خود باز می گردد. 
مسعود دانشمند در گفتگو با خبرنگار مانا با اشاره نتایج انتخابت ریاست جمهوری آمریکا گفت: در حال حاضر پیروزی ترامپ تاثیری برفعالیت ها دریایی به ویژه حمل و نقل دریایی و صنعت کشتیرانی نخواهد داشت مگر اینکه در آینده تصمیمات جدید اتخاذ شود.
وی با اشاره به اینکه درحال حاضر بنادر کشورهای اروپایی بر روی ایران گشوده است و ایران دراین بنادرفعالیت می کند و مشکلی وجود ندارد ندارد، گفت: و با توجه به لغو تحریم ها، ورود خطوط بین المللی به بنادر ایران بلامانع است و اگر تغییری در تصمیمات آمریکایی ها حادث نشود، انتخابات آمریکا تاثیری بر فعالیت صنعت کشتیرانی ایران نخواهد داشت.
این عضو باسابقه اتاق بازرگانی ایران اشاره به برجام و لغو تحریم ها دارد و معتقد است: چنانچه برخلاف تمامی تعهدات بین المللی که آمریکا درباره برجام دارد، تصمیم دیگری اتخاذ شود، مسئولیت آن تصمیم با خود آنها است و در آن شرایط ایران هم تصمیم می گیرد که از چه راهکاری استفاده کند، اما به نظر نمی رسد که این اتفاقات رخ دهد.
رئیس هیئت مدیره کانون انجمن های حمل ونقل بین المللی ایران با اشاره به شعارهای انتخاباتی اظهار داشت: غالبا در آمریکا به وعده های انتخاباتی زیاد وفادار نیستند و اینکه ترامپ در تبلیغات انتخاباتی خود عنوان کرده است "برجام را پاره می کنیم" تنها کارکرد انتخاباتی داشته است و در واقعیت احتمال نقص برجام بسیار پایین است.
دانشمند با بیان اینکه برجام درقالب قطعنامه ای در شورای امنیت مصوب شده است گفت: چنانچه روالی که وجود دارد بخواهد تغییر کند نتیجه گرفته می شود که یک اتفاق دیگری رخ داده است.
وی ترامپ را یک تاجردانست و افزود: نگاه ترامپ این است که تجارت اروپا و در کنار آن تجارت جهان را توسعه دهد و در اولین سخنرانی خود بعد از پیروزی درانتخابات اعلام کرد: "من برای تمامی آمریکایی ها شغل ایجاد خواهم کرد "، " من رشد اقتصادی را در آمریکا دوبرابر خواهم کرد" تحقق این شعارها نیاز به برقراری صلح درجهان دارد و تا صلح نباشد، اقتصاد رشد نمی کند درست است که در شرایط جنگ، "اقتصاد جنگی" رشد خواهد کرد اما اقتصادی جنگی یک اقتصاد پایدار نیست.
وی با اشاره به اینکه اقتصاد درشرایط صلح ، پایدار و توسعه پیدا می کند، تصریح کرد: برای ایجاد شغل برای تمامی آمریکایی ها نیاز است تولید رونق گیرد، بازار برای عرضه تولیدات وجود داشته باشد و همچنین برای تجارت جهانی باید حجم تولیدات افزایش یابد، تولید، فروش و بازرگانی عناصر ایجاد شغل هستند. بنابراین تصور می شود که ترامپ در زمینه ثبات اقتصادی، رشد وتوسعه بازرگانی و تولید در دنیا حرکت می کند، اگر بخواهد به وعده ایجاد شغل برای آمریکایی ها و رشد اقتصادی عمل کند؛ طبیعی است که باید در این مسیر حرکت کند، با جنگ رشد اقتصادی حادث نمی شود.
رئیس هیئت مدیره کانون انجمن های حمل ونقل بین المللی ایران با اشاره به کاهش قیمت نفت و افزایش قیمت طلا و سیر نزولی بورس در روز اعلام نتایج انتخابات آمریکا اذعان داشت : این روند نزولی و صعودی قیمتها مربوط به هیجانات بازار است و در چند روز آینده به روال عادی خود باز می گردد ممکن است تا آخر هفته سیر نزولی داشته باشد اما بعد از آن به یک ثباتی می رسد و سپس رشد طبیعی خود را انجام خواهد داد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار