۲۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۸

تحقق 10 درصدی اهداف کشتی سازی های کرۀ جنوبی

سه کشتی سازیِ بزرگ کرۀ جنوبی درحالی که تنها سه ماه به پایان سال جاری میلادی مانده است، به کمتر از ده درصد از اهداف سفارشیِ خود دست یافتند.
نویسنده: سارا زینالزاده
کد خبر: ۶۹۰۴۶
تحقق 10 درصدی اهداف کشتی سازی های کرۀ جنوبیبه گزارش گروه بین الملل مانا، صنعت کشتی سازی کرۀ جنوبی در ماه سپتامبر با وجود دریافت سفارشات جدید به ارزش 35 میلیارد و 500 میلیون دلار در سه یارد هیوندای، دوو و سامسونگ در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته و رقم 47 میلیارد دلار شاهد کاهش 20 درصدی و تحقق 10 درصدی اهدافِ سفارشی خود بود.
بر اساس این گزارش، کشتی سازی صنایع سنگین هیوندای ، دوو و صنایع سنگین سامسونگ از آغاز سال جاری میلادی تا ماه سپتامبر به ترتیب هر کدام 17 میلیارد و 700، 10 میلیارد و 800 و 5 میلیارد و 300 میلیون دلار را در دفتر سفارشات خود ثبت کردند.
این گزارش در ادامه ضمن اشاره به دو دلیل اصلی افت دریافت سفارشات در سه کشتی سازی مذکور افرود: تاثیر طرح نجات کشتی سازی دوو قابل لمس بود و موجب کاهش 31 میلیارد و 200 میلیونی در مجموع سفارشات سه کشتی سازی شد. از سویی دیگر،هر سه کشتی سازی که در بخش شناورهای فراساحل فعالیتِ ویژه داشتند در سال 2016 میلادی هیچ سفارشی مبنی بر ساخت شناورهایی از این نوع دریافت نکردند و همین امر بر کاهش عملکرد این سه کشتی سازی تاثیری جدی گذاشت.
بر همین اساس، گروه صنایع سنگین هیوندای در بین سه کشتی سازیِ کره در شش ماه نخست سال جاری میلادی در بحران بود و تنها توانست در مجموع و تا پایان ماه جولای سال جاری میلادی دو میلیارد و 400 ثبت کند و به پیش بینی خود با رقم 19 میلیارد و 700 میلیون دلار نرسید. همچنین، سه کشتی سازی تابعۀ کشتی سازیِ هیوندای تنها سفارش ساخت 16 فروند شناور را تا پایان ماه جولای دریافت کردند.
گفتنی است، کشتی سازی دوو از هدف خود به ارزش 10 میلیارد و 800 میلیون دلار فاصله گرفت و به ثبت سفارش ها به ارزش شش میلیارد و 200 دلار تا پایان ماه ژوئن سال جاری میلادی خاتمه داد. 10 فروند شناور قرار است در این کشتی سازی ساخته شود که شامل ساخت شش فروند نفتکش، دو فروند LNG و دو شناور ویژۀ دیگر است.
کشتی سازی صنایع سنگین سامسونگ نیز در 9 ماه نخست سال جاری میلادی هیچ سفارشی دریافت نکرد و تنها در دفتر سفارش خود مبلغ پنج میلیارد و 300 میلیون دلار را ثبت کرد که حاکی از اختلاف فاحش آن با رقم 15 میلیارد دلارِ پیش بینی شده است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار