۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۲

امضاء تفاهم نامۀ همکاریِ لجستیکی بین پاناما و بندر آنتورپ

سازمان بندر آنتورپ و سازمان دریانوردی پاناما (AMP) تفاهم نامه ای امضا کردند که به موجب آن همکاری های مشترک خود را در حوزه های بندری و لجستیکی توسعه دهند.
نویسنده: سارا زینالزاده
کد خبر: ۶۶۴۰۰
امضاء تفاهم نامۀ همکاریِ لجستیکی بین پاناما و بندر آنتورپبه گزارش گروه بین الملل مانا، تفاهم نامۀ همکاری های مشترک بندری و لجستیکی بین بندر آنتورپ و کانال پاناما در این بندر و با حضور وزیر امور دریانوردی پاناما، مدیر سازمان کانال پاناما و مقامات بندری آنتورپ به امضاء طرفین رسید.
بر اساس این گزارش، مفاد این تفاهم نامه در سال 2015 میلادی و به هنگام دیدار مقامات بندری آنتورپ با رئیس کانال پاناما با هدف انجام امور لجستیکی و ارتقا آن در بزرگترین بندر اروپا، تشکیل دوره های آموزشیِ مدیریت بنادر و شرکتهای بندری و تبادل اطلاعات، تعیین شده بود.
این گزارش در ادامه با اشاره به عملکرد بندر آنتورپ و کانال پاناما در سال گذشتۀ میلادی افزود: بندر آنتورپ با رشد 7.5 درصدی در عملکرد خود توانست جابه جایی 208 میلیون تن کالا را در این بندر ثبت کند که از این بین 9 میلیون و 700 هزار TEU به جابه جایی کانتینرها اختصاص داشت.
کانال پاناما نیز بزرگترین هاب ترانشیپب در آمریکاست که توانست ظرفیت جابه جایی کانتینرها در سال گذشته را به شش میلیون و 700 TEU برساند.
لازم به ذکر است، سازمان بین المللیِ بندری سنگاپور (PSA) که در بندر آنتورپ و کانال پاناما دفاتر نمایندگی دارد، در حال توسعۀ تاسیسات خود در بندر آنتورپ و مدیریت ظرفیت جابه جایی کانتینرها و رساندن آن به 9 میلیون TEU است. از سوی دیگر اپراتورهای ترمینالی سنگاپور در کانال پاناما برآنند تا ظرفیت جابه جایی کانتینرها را تا سال 2017 میلادی به دو میلیون TEU برسانند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار