۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۰

اشتیاق سنگال برای جذب سرمایه‌‌گذاران بندری ایرانی

مدیرکل بندر داکار گفت: بخش خصوصی ایران می تواند برای فعالیت های بندری در کشور سنگال فعالیت کند.
نویسنده: سید مهدی موسوی
کد خبر: ۶۵۵۲۸
اشتیاق سنگال برای جذب سرمایه‌‌گذاران بندری ایرانی
به گزارش مانا، کونته، در نشستی با مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان که سفیر کشور سنگال نیز حضور داشت، اظهار کرد: پیشرفت بندر شهید رجایی در دوره تحریم‌ها رو به افزایش است.
وی با اشاره به اینکه تلاش خواهیم کرد تا از تجارب ایران در زمینه بنادر استفاده کنیم، افزود: با توجه به نزدیکی فرهنگی و دینی دو کشور، سنگال قصد دارد فعالیت‌های بندری و حمل بار را در منطقه غرب آفریقا را با محوریت بندر شهید رجایی ایران انجام دهد تا زمینه توسعه بیشتر تجارت دریایی بین دو کشور فراهم شود.
مدیرکل بندر داکار خاطرنشان کرد: مسیر دریایی سنگال به جنوب ایران نزدیکترین مسیر دسترسی از غرب آفریقا به ایران است و بخش خصوصی ایران می تواند برای فعالیت های بندری در کشور سنگال فعالیت کند.
کونته هدف از بازدید و سفر این هیئت به بزرگترین بندر ایران را آشنایی و گسترش تجارت بین المللی فعالان بخش خصوصی این کشور از ظرفیت پایانه ها و امکانات بندر شهید رجایی دانست.
وی خاطرنشان کرد: بندر داکار با 600 هکتار وسعت می تواند مقصد کالاهای ایرانی مانند خودرو، فرش و نفت و گاز باشد و سنگال نیز می تواند مواد معدنی خود را برای فرآوری به ایران ارسال کند.
لازم به ذکر است، هیئت دیپلماتیک و اقتصادی کشور سنگال پس از این نشست از پایانه ها و اسکله های تخلیه و بارگیری کالای کانتینری، فله و نفتی بندر شهید رجایی و پسکرانه نگهداری کالا در این بندر بازدید کردند.
برچسب ها: سنگال
ارسال نظرات
آخرین اخبار