مدیر امور فله صنعتی شرکت حمل فله کشتیرانی در گفتگو با مانا با بیان اینکه در دوران تحریم اولینها و بیشترین تحریمها متوجه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران بود افزود: با توجه به اینکه کشور ایران از مرز آبی گسترده و بنادر زیادی برخوردار است و به آبهای بینالمللی هم ارتباط دارد و واردات و صادرات کشور هم به راحتی از طریق دریا انجام میشود تحریم کنندگان به این نتیجه رسیدند که اگر کشتیرانی و ناوگان ملی کشور تضعیف شود صادرات و واردات به درستی انجام نمیشود. بنابراین کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در این قضیه هدف اصلی قرار گرفت.
کاپیتان محمد عموزاده ادامه داد: در حال حاضر در بخش حمل فله خشک و جنرال کارگو 56 فروند کشتی در اختیار داریم که حدود دو میلیون و 700 هزار تن DWT است و در صدد هستیم طی پنج سال آینده براساس اهداف تعیین شده، این تناژ را به دو برابر افزایش دهیم و بتوانیم سهم بیشتری از داخل و همین طور بازار بینالمللی داشته باشیم که برای این منظور ضمن احیای دفاتر منطقه ای در نقاط مختلف دنیا، در مناطقی که بازارهای هدف تعیین شده نیز باید دفاتر منطقهای و سیستم بروکری و فورواردری را ایجاد و تقویت کنیم تا بتوانیم سرویسهای بهتر و بیشتری را ارائه دهیم.
وی حمایت دولت را یکی از مکانیسم های مورد نیاز برای دوران پسا تحریم ذکر کرد و گفت: حمایت از مؤسسات طبقهبندی و شرکتهای بیمهای داخلی و فراهم کردن شرایط مشارکت آنها با کلاس و P&I درجه یک دنیا از دیگر تمهیداتی است که باید اندیشیده شود.