۰۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۲

کشتیرانی بازارهای از دست رفته را دوباره به دست می آورد

کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با استفاده از کادر بسیار متخصص و مجرب خود در دوران پساتحریم می‌تواند در عرصه بین‌المللی فعالیت کند و بازارهای از دست رفته را دوباره به دست آورد.
نویسنده: نرگس احسان دار
کد خبر: ۵۷۶۵۷
src="/files/fa/news/.ir/Upload/Files/Thumbnails/ee9d455f-5acb-4b39-b70e-89e33d6c86a8_260_199.jpg' class='img_convert' title='کشتیرانی بازارهای از دست رفته را دوباره به دست می آورد' alt='کشتیرانی بازارهای از دست رفته را دوباره به دست می آورد'>
مدیر امور فله صنعتی شرکت حمل فله کشتیرانی در گفتگو با مانا با بیان اینکه در دوران تحریم اولین‌ها و بیشترین تحریم‌ها متوجه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران بود افزود: با توجه به اینکه کشور ایران از مرز آبی گسترده و بنادر زیادی برخوردار است و به آب‌های بین‌المللی هم ارتباط دارد و واردات و صادرات کشور هم به راحتی از طریق دریا انجام می‌شود تحریم کنندگان به این نتیجه رسیدند که اگر کشتیرانی و ناوگان ملی کشور تضعیف شود صادرات و واردات به درستی انجام نمی‌شود. بنابراین کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در این قضیه هدف اصلی قرار گرفت.
کاپیتان محمد عموزاده ادامه داد: در حال حاضر در بخش حمل فله خشک و جنرال کارگو 56 فروند کشتی در اختیار داریم که حدود دو میلیون و 700 هزار تن DWT است و در صدد هستیم طی پنج سال آینده براساس اهداف تعیین‌ شده، این تناژ را به دو برابر افزایش دهیم و بتوانیم سهم بیشتری از داخل و همین طور بازار بین‌المللی داشته باشیم که برای این منظور ضمن احیای دفاتر منطقه ای در نقاط مختلف دنیا، در مناطقی که بازارهای هدف تعیین شده نیز باید دفاتر منطقه‌ای و سیستم بروکری و فورواردری را ایجاد و تقویت کنیم تا بتوانیم سرویس‌های بهتر و بیشتری را ارائه دهیم.
وی حمایت دولت را یکی از مکانیسم های مورد نیاز برای دوران پسا تحریم ذکر کرد و گفت: حمایت از مؤسسات طبقه‌بندی و شرکت‌های بیمه‌ای داخلی و فراهم کردن شرایط مشارکت آنها با کلاس‌ و P&I درجه یک دنیا از دیگر تمهیداتی است که باید اندیشیده شود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار