۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۴
تا سال 2020

ده هزار کشتی چینی گاز سوز می شود

موسسه آسیا پاسیفیک BMT از تقاضای چشمگیر کشور چین برای LNG تا سال 2020 خبر داد.
نویسنده: مهری عزیزی
کد خبر: ۵۶۲۹۴
ده هزار کشتی چینی گاز سوز می شودبه گزارش گروه بین الملل مانا، اگر چه هم اکنون حمل LNG سهم کمی از حمل و نقل دریایی دنیا را به خود اختصاص می دهد اما براساس پیش بینی موسسه آسیا پاسیفیک BMT ،با توجه به تقاضای بالای چین برای LNG میزان عرضه و تقاضای کنونی دستخوش تحول خواهد شد.
براساس این گزارش، رئیس موسسه آسیا پاسیفیک BMT هنگ کنگ از اجرایی شدن قانون کاهش آلودگی بنادر و دریاها از سال 2015 تا 2020 در چین سخن به میان آورد که میزان دی اکسید سولفور در سه رودخانه بزرگ چین از جمله یانگ تسه را تا سال 2020، 65 درصد کاهش خواهد داد.
وی این قانون را عامل محرک رواج چشمگیر استفاده از LNG در کشور چین دانست. 
بطور مثال یکی از اهداف دولت چین گاز سوز کردن دو هزار کشتی فعال در رودخانه یانگ تسه است و انتظار دارد این رقم را تا سال 2020 به 10 هزار فروند کشتی برساند.
به اعتقاد این موسسه اگر چه گازسوز کردن دو هزار فروند تا پایان سال جاری امری دور از ذهن به نظر می رسد اما گازسوز کردن 10 هزار فروند تا پایان سال 2020 محقق خواهد شد.
این موسسه همچنین از یکی از عوامل مهم در این خصوص سخن به میان آورد و ادامه داد: عدم ارزش بالای کالای مورد حمل توسط کشتیها به خصوص در رودخانه یانگ تسه در مقایسه با هزینه بالای دو سوخته کردن کشتیها در حال حاضر امری اقتصادی و مقرون به صرفه محسوب نمی شود.
برچسب ها: LNG چین
ارسال نظرات
آخرین اخبار