به گزارش مانا، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در این باره گفت: اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در ماه های اخیر با دو شرکت معتبر کشتیرانی بین المللی مذاکرات خوبی برای برقراری خط وسرمایه گذاری در بندر بوشهر داشته که امکان دارد ماحصل این مذاکرات منجر به حضور و فعالیت این شرکت ها شود.
محمد راستاد درباره میزان آمادگی بندر بوشهراز لحاظ تجهیزات پسکرانه و زیرساختها برای پذیرش خطوط کانتینری خارجی گفت: بندر بوشهر با دارا بودن بالغ بر دوهزار متر اسکله، حدود 60 هکتار محوطه، کانال دسترسی دریایی با قابلیت پذیرش کشتیهای تا 30 هزار تن و تجهیزات پیشرفته پایانههای کالای عمومی و کانتینری، در حال حاضر یکی از بالاترین میانگینهای رشد تخلیه و بارگیری کانتینری را در میان بنادر کشور به خود اختصاص داده است.
راستاد با بیان اینکه ما اکنون با 11درصد سهم از حمل و نقل کانتینری کشور، جایگاه دوم را در بین بنادر ایران داریم، یادآور شد: با توجه به محدودیت پسکرانه در بندر بنا داریم که همزمان با رشد میزان تقاضا برای فعالیت در بندر بوشهر، در قالب طرح های توسعهای جزیره نگین، فضا و ظرفیت را برای توسعه فعالیت و پذیرش کشتیهای بیشتر فراهم کنیم.
مدیرکل بنادرودریانوردی استان بوشهر درباره تدابیر این اداره کل برای جذب خطوط کشتیرانی خارجی به سمت بوشهر اظهار کرد: تردد لاینرهای خارجی به بندر شهید رجایی، الزاماً منجر به رکود و کاهش فعالیتها در بندر بوشهر نمی شود در واقع بندر بوشهر یک بندر فیدری است که میتواند کماکان پذیرش کشتیهای دارای کانتینرهای ترانشیپی از بنادر مختلف خلیج فارس از جمله بندر شهیدرجایی را داشته باشد.
محمد راستاد یادآور شد: با وجود اینکه در سالهای اخیر فراز و نشیبهایی وجود داشته همواره بندر بوشهر توانسته جایگاه خودش را از نظر حمل و نقل کانتینری حفظ کند و امیدواریم که با توجه به کیفیت خدماتی که در این بندر به خطوط کشتیرانی کانتینری ارایه میشود، بتوانیم تمایل صاحبان کالا را برای انتخاب بندر بوشهر به عنوان مسیر تردد، افزایش دهیم.