۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۴

ساری؛میزبان همایش روز جهانی دریای خزر

مدیر کل اداره حفاظت محیط زیست استان مازندران از برگزاری همایش روز جهانی دریای خزر در شهرستان ساری باحضور مسئولین خبر داد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۵۵۵۵۶
ساری؛میزبان همایش روز جهانی دریای خزر
ناصر مهردادی در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: دریای خزر از اهمیت زیادی برای ایران و سایر کشورهای واقع شده در اطراف آن برخوردار است.
مدیر کل اداره حفاظت محیط زیست استان مازندران ادامه داد: تنوع زیستی این دریاچه بسیار حائز اهمیت است و حفاظت آن در دستور کار کشورهای حاشیه دریای خزر قرار گرفته است.
وی با اشاره به نامگذاری 21 مرداد ماه با نام روز جهانی دریای خزر به مناسبت اجرایی شدن کنوانسیون تهران گفت: به همین مناسبت قرار است در استان مازندران اقداماتی صورت گیرد.
به گفته مهردادی، مراسم بزرگداشت روز جهانی دریای خزر با همکاری سازمان های مردم نهاد ومقامات استانی در شهرستان ساری و فرح آباد برگزار خواهد شد.
مدیر کل اداره حفاظت محیط زیست استان مازندران تاکید کرد: به همین منظور جلسات خوبی برای انجام هماهنگی های لازم با تشکل های مردم نهاد استان تشکیل شده است.
به گفته این مقام مسئول در استان مازندران، سازمان های مردم نهاد زیست محیطی استان مازندران با اقدامات مهم از جمله فرهنگ سازی، نقش بسیار مهمی در راستای حفاظت از محیط زیست دریای خزر ایفا می کنند.
وی یادآور شد: بر این اساس در روز بیست و یکم مرداد ماه همایشی در شهرستان ساری با عنوان محیط زیست دریای خزر برگزار خواهد شد.
مهردادی اذعان داشت: در این همایش در خصوص چگونگی جلوگیری از آلودگی دریای خزر و حفظ تنوع زیستی آن مباحث مهمی مطرح خواهد شد.
این مقام مسئول در استان مازندران همچنین از برگزاری مراسم فرهنگی در طول سواحل مازندران به مناسبت بزرگداشت روز جهانی دریای خزر خبر داد.
به گفته وی، یکی ازمهمترین برنامه های در نظر گرفته شده در روز جهانی دریای خزر، پاکسازی سواحل در شهرستان های ساحلی است.
وی خاطرنشان کرد: البته باید یادآور شد که پاکسازی سواحل استان از هر گونه زباله در تمام طول سال بهانه های مختلف توسط سازمان های مردم نهاد انجام می شود.
مدیر کل اداره حفاظت محیط زیست استان مازندران در ادامه سخنان خود تاکید کرد: یکی از مهمترین نگرانی ها در خصوص محیط زیست دریای خزر از بین رفتن تنوع زیستی این دریاچه است.
به گفته این مقام مسئول در استان مازندران از بین رفتن تنوع زیستی این دریاچه ،پیامدهای جبران ناپذیری زیست محیطی را به دنبال خواهد داشت که علاوه بر آن، تزلزل اقتصادی جامعه ساحل نشین کشورهای حاشیه دریای خزر را نیز به دنبال خواهد داشت.
مدیر کل اداره حفاظت محیط زیست استان مازندران عنوان کرد: بنابراین حفاظت از گونه های دریایی خزر باید در دستور کار تمام کشورهای حاشیه دریای خزر قرار گیرد تا بتوانیم ضمن صید پایدار شاهد حفاظت از این گونه های با ارزش دریایی باشیم.
وی گفت: همچنین آلودگی موضوع مهم دیگری است که توسط پنج کشور حاشیه دریای خزر به طور مداوم و شبانه روزی به این دریاچه وارد می شود.
مهردادی عنوان کرد: سه استان ساحلی گیلان، مازندران و گلستان در شمال کشور ما نیز در ورود آلودگی ها به دریای خزر سهیم هستند.
به گفته وی، باید در راستای اجرایی کردن تعهدات کنوانسیون تهران در راستای حفاظت از محیط زیست دریای خزر برنامه ریزی های جامعی با هدف جلوگیری از ورود آلودگی به دریای خزر در کشور تدوین شود.
برچسب ها: خزر
ارسال نظرات
آخرین اخبار