۰۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۰

نتایج تحقیقات مرگ دسته‌جمعی ماهیان در بندرعباس

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان هرمزگان نتایج حاصل از تحقیقات درباره مرگ و میر دسته‌جمعی ماهیان در ساحل بندرعباس را تشریح کرد.
نویسنده: سید مهدی موسوی
کد خبر: ۵۵۲۱۲
نتایج تحقیقات مرگ دسته‌جمعی ماهیان در بندرعباسمجید وفادار در گفت‌وگو با خبرنگار مانا در بندرعباس با اشاره به مرگ تعدادی ماهی(ریز و سطح‌زی) در ساحل بندرعباس، اظهار کرد: این اداره‌کل در همان زمان اقدام به بررسی علت مرگ این آبزیان کرد.
وی افزود: با توجه به جمع‌بندی نتایج حاصل از آنالیز آب دریا در منطقه مورد بررسی، به نظر می‌رسد از آنجایی که شرایط افزایش جمعیت و شکوفای مضر جلبکی دیاتومه Pseudo-nitzschia با توجه به مقادیر فسفات و همچنین افزایش دما و شروع پیک بهاره فراهم بوده، مرگ و میر ماهیان کوچک جثه می‌تواند ناشی از این پدیده باشد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان هرمزگان خاطرنشان کرد: با توجه به عدم وجود سامانه آنلاین در آبهای ساحلی بندرعباس و خصوصا خروجی کانال خور گورسوزان(نزدیک به محل مرگ و میر ماهیان)، اطلاعات مربوط به مقدار اکسیژن محلول آب دریا در زمان حادثه، قبل و بعد از آن وجود نداشته است.
وفادار خاطرنشان کرد: از آنجایی که حوضچه مذکور نسبت به مناطق آبی آزاد، از تبادل دمایی کمتری برخوردار است، و با توجه به عمق کم آن، کاهش مقادیر اکسیژن می‌تواند یکی از دلایل بروز پدیده مرگ و میر باشد.
وی تصریح کرد: با توجه به مسئولیت اداره کل دامپزشکی استان و همچنین پژوهشکده اکولوژی خلیج‌فارس، در کمیته مقابله با پدیده بلوم جلبکی، به نظر می‌رسد اطلاعات تکمیلی در خصوص میزان توکسین در بافت ماهی‌های مرده و همچنین وضعیت دقیق‌تر پارامترهای آب دریا باید توسط دستگاه‌های مذکور نیز تعیین و به اطلاع اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان اطلاع داده شود.
برچسب ها: ماهی بندر عباس
ارسال نظرات
آخرین اخبار